Jeste k LED pakum z T-LED

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 6 22:02:19 CET 2013

Nejbělejší bílou, tedy 6000-6500 K. Hodnoty pod 4000 K nemám rád, nad mi
nevadí, takže jsem šel po nejvíce lm.

Jinak jsem přemýšlel, jak spektrum vyrovnat, protože bílé LED mívají úzký,
modrý vrchol, potom zelenou díru a nakonec červenou bouli. V případě zájmu o
dobré spektrum, např. na focení, je nutno doplnit nějakými monochromatickými
LED, nejlépe přímo vybrat podle spekter v DS a pak případně doladit
proudama. Pokud je zájem to jen "zežárovkovatět", tak prostě zkusmo pár LED
vyměnit za žluté.

Někde tu mám i podobné pole, jako máte v odkazech, kupoval jsem ho ve
Farnellu. Nominálně má 10 W se 120 lm/W, 5500 K. Svítí hezky, ale zatím jsem
ho nepoužil. Zvítězila lenost ohledně dořešení mechanických věcí.

Za to jsem si ale udělal lampičku nad stůl z toho pásku. Stačilo ho nalepit
do bílé elektroinstalační lišty.

Ještě pár poznámek:
- Pamatuji se, že mě tu kdosi dost pobavil obavami ohledně chlazení, takže:
Plastová lišta nechladí, spíš naopak, ale to při necelých 5 W/m stejně
nevede k oteplení, které by bylo poznat při sáhnutí. Stejně je to i stěmi
pásky nalepenými na dřevě kuchyňské linky.
- Kdosi se také obával, zda to lze lepit na plech: To pokračování v kuchyni
je na hliníkovém L. Taktéž mám kus na letadle a protože se po pádech do
sněhu odlepoval, přivázal jsem ho ještě neizolovaným vázacím drátem. V těch
místech je již značně odřený, takže je vidět, že pod bílým lakem je capton,
nebo něco takového.

PH

Je skutečně bílá, na rozdíl od té z GESu, která je trochu do zelena.

From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
A jaky typ barvy jste si koupil ? Ja si objednal na zkousku tyhle LED -

   http://www.tme.eu/cz/details/cll030-1206a1303m1/led-diody-vykonne-ostatni/citizen/cll030-1206a1-303m1a2/
   http://www.tme.eu/cz/details/cll030-1206a1273m1/led-diody-vykonne-ostatni/citizen/cll030-1206a1-273m1a2/

ta prvni 3000K sviti jasne bile bez jinych barevnych nadechu - hodila by
se na osvetleni pro praci. Ta druha 'teplejsi' 2700K ma bohuzel odstin do
ruzova. Snazim se najit neco co bude jako zarovka - bila s odstinem zlute
na lampicku ale neni to jednoduche..