Jeste k LED pakum z T-LED

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 6 15:39:43 CET 2013

Dobrý den všem,

Nedávno se tu diskutovalo o LED páscích a já zde sdělil zkušenost s tímto:
http://www.t-led.cz/led-pasek-vnitrni-sq-300smd3/

Tehdy jsem psal, že svítí poměrně málo. Nedávno jsem v kuchyni tímhle páskem
prodloužil osvětlení kuchyňské liky a následoval šok: V porovnámí s
předchozí částí, která je z GESu za 320, svítí naprosto brutálně. Plocha pod
ním je viditelně víc osvětlená, přestože je od ní v cca dvojnásobné
vzdálenosti.

Zajímavé je jednak to, že když jsem si s tím hrál v pokoji hned po
zakoupení, vypadalo to o dost horší, než zářivka co jsem měl v lustru (ta
mezi tím chcípla, ve stáří asi 20 let, tak jsem ji vyndal a na ní je uvedeno
1200 lm, což je při 25 W velmi málo). Důvod byl nejspíš ten, že lustr dobře
osvětluje jednu část dost členité místnosti, kdežto pásek natažený přes
celou, nasvítil rovnoměrně všechno.

Druhá zajímavost je, že mám za to, že tam tehdy uváděli světelný tok, který
souhlasil s představou, jakou jsem na základě pokojových pokusů měl. Teď tam
mají 410 lm/m, což odpovídá 85 lm/W, tedy na pásek s odpory nadpůměr. A zas
to prozměnu odpovídá mým kuchyňským zjištěním:-)

(pokojový experiment i kuchyňské použití se týká stejného, zatím jediného
pásku, co jsem tam koupil)

PH