Dalsi solarni report

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Březen 6 11:30:59 CET 2013

On Wed, 6 Mar 2013, RV wrote:

> [...]
> aby tech 100% bylo v kazdem cyklu (protoze to zase namaha konstrukci desek),
> ale aby k tomu cas od casu doslo.
>
> Zapomnel jsem napsat cim se to projevuje - nemuzu si ted vzpomenout na presny
> terminus technicus jak se tomuto stavu rika, ale u mokrych baterii, kde lze
> merit hustotu elektrolytu zjistite po case, ze takto provozovane baterie
> (tedy castecne vybijeni a nabiti na float napeti) maji silne zredeny
> elektrolyt, coz znamena v podstate jedinou vec a to, ze se z elektrolytu
> vyloucil siran a ten muze byt jen na deskach a to znamena sulfatace a pomalej

Hmm to znamena ze je dobre baterku pravidelne dobijet na maximum. To by
se dalo zaridit u garazovaneho auta ale vychazi mi z toho ze pro ostrovni
system ty olovene baterie nejsou moc vhodne protoze tenhle rezim jim
muzete tezko zaridit kdyz nemate jiny dobijeci zdroj nez slunce. Mozna
tak na lodi kde se obcas pousti motor..