Zatopte si v kamnech, vyrobíte si tím zároveň elektřinu

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 6 10:54:22 CET 2013

Ale ved ide o klasicky termoelektricky (Seebeckov) jav v polovodicoch,
akurat k tomu pribalili fesnu webstranku. Uz sme to tu diskutovali,
naposledy v suvislosti s napajanim akehosi wifi prevadzaca (neviem to
najst).

Odbornost autorov dokazuje aj to, ze hned prva veta je, ze sa nejedna o
termoelektricky clanok (pricom sa ocividne jedna), a tiez ze "Nejedná se o
Pelletierové èlánky" co samozrejme sa nejedna, lebo ten pan sa volal
Peltier :-) ale inak to naozaj je to iste - ten jav je reverzibilny a v
jednom smere sa vola podla jedneho objavitela a v druhom podla druheho,
aby to bolo spravodlive :-)

Jednotlive clanky aj baterie sa daju pomerne bezne kupit, takze ten vyvoj
(neviem to najst) sa tykal snad nejakej riadiaco-nabijacej elektroniky...?

wek