kviz na piatok - ked neplati Kirchhoffov zakon

balu@home balu na k-net.fr
Pátek Červen 21 22:40:01 CEST 2013

Ano, plava to na potenciali -57kV, ale to nie je az taky problem.
Izolovane napajanie tam je k dispozicii cez transformator. Snima sa
digitalne a posiela optickym kablom na zemny potencial.

Sukromny experiment to zrovna nie je, predsa je trochu problematicke mat
doma megawattovu elektricku pripojku :-)
Presne ako hovoris, problem je ze pomer Ic' a Ic'' nie je presne
definovany a lisi sa kus od kusu. Ucelom je merat hodnotu Ic a If priamo
u zdroja. Teraz sa to robi nepriamo DCCT transformatormi na
vysokonapatovych kabloch co nie je uplne optimalne.

Trafo aj cely geret je vidiet tu, na strane 7 a 9. Transformatory su
dva, uplne dole v tanku.
http://indico.cern.ch/getFile.py/access?contribId=17&sessionId=5&resId=1&materialId=slides&confId=73280

Stred trafa by vyviest mozno isiel, dokonca mam pocit ze by sa
jednosmerne prudy v oboch polovickach asi aj vyrusili, co by obmedzilo
jednosmerne sytenie trafa.

Diody sa do cesty Ic bohuzial nemozu pridat, lebo existuje jeden
prevadzkovy poruchovy stav, kedy moze tiect prud z napajacieho kablu
naspat do zdroja (ked sa aktivuje crowbar). Je to ale zaujimava alternativa.

Skusal som pocitat a rozmyslat, ale vyzera ze to priamo odmerat naozaj
nepojde. Jedine ze by sa podarilo ziskat nazov tej tajomnej knihy od
pana Goedbloeda, kde je vsetko vysvetlene na stranach 43 a 53.

b.