Cerpadlo - vodarna necerpa

Pátek Červen 21 09:40:59 CEST 2013

Přátelé,

rodiče odjeli na dovolenou a já jsem dostal za úkol hlídat barák,
krmit psa, sbírat jahody a zalejvat zahrádku. Včera jsem zapnul
čerpadlo na studni a jelo na sucho. Zkoušel jsem to zalít, ale marně.
Pak jsem to vzdal, přepojil hadici na vodovod (naštěstí jsou napojení
na obecní vodovod, pitnou vodu berou z něj, ze studně jen zalejvaj).
Dneska v noci byla bouřka a ráno netekla už ani voda z vodovodu.
doufám, že to opravěj,  la když ne, bude barák bez vody. Na pití si
koupim balenou, ale ty kytky s ní zalejvat nebudu ;)

Jak se zprovozní čerpadlo - vodárna? Je to nějakej starej bazmek, na
jedný železný desce je motor s čerpadlem, připojenej na trubku do
studně a na hadici. Motor běží jak má, ale voda neteče. Když to
zaleju, vyplivne to jen vodu, co jsem tam nalil.

Hledal jsem na webu nějaký rozumy, může to být zpětná klapka v sacím
koši, prej může pomoct pobouchat trubku kladivem. Nebo jsem to blbě
zalil, ta dírka je dost malá, je tam takovej šroub s těsněním před
čerpadlem. (Nejdřív jsem to zalejval ze strany za čerpadlem, tj. tam
co je připojená hadice, ale to bude úplná blbost.)

Voda ve studni nějaká je, když jsem to zalejval, voda protejkala mj. i
spárama do studně a bylo slyšet, jak to žbluňká, navíc je 100m od
studně řeka, která se před třemi týdny vylila z břehů, že by bylo
takový sucho, aby hladina vody klesla pod sací koš, to asi nehrozí ;)

(Záměrně nepíšu to subjektu OT, páč jde o techniku.)

Pavel Kadečka.