SPI-dlzka zbernice.

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 13 10:55:10 CEST 2013

Zralocie zuby kupodivu vadia ovela menej nez rozne vlny a vlnky na nich
nabalene. Ide prave o tie nestastne hodiny, vsetko sa odvija od ich hrany
a ta musi byt perfektna a nesmie tam byt ziadny chlp niekde uprostred.
Jasne, musia byt v tom case aj platne urovne na datach, ale to je ta
lahsia cast veci.

Je fakt, ze SCSI, co povodne tiez nebolo nic ine nez 74xx a hrstka
zakoncovacich odporov, chodilo na niekolko megahertzov; LPT je tiez 74xx a
pri troche snahy tiez da okolo megahertz, HPIB sa uz nepamatam ale urcite
tiez. To vsetko je v dlzkach v rade jednotiek metrov. Ale v tychto
zberniciach je handshake a to do znacnej miery odstranuje problem so
zakmitmi na hranach.

Tie hrany resp. "falosne hodiny" maju v podstate tri zdroje - nevhodny
(zdielany) return ("zem") (spomente si na IDE33 vs IDE66) vratane zemnych
sluciek a roznych vyrovnavacich prudov cez zeme kvoli zle rozvrhnutemu
zemneniu; odrazy; presluchy. Ak to nie je pripad tych zmrsenych zemi, tak
pre danu rychlost by to IMO malo ist riesit slusnym kablom (flat s
prestriedanymi zemami) a zakoncovacimi odpormi prip. RC sietou aj s
obycajnymi HC budicmi a Schmitt vstupmi. Ale asi to chce slusne pomerat.

wek