rozpadlá přípojková skříň

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Pondělí Červen 3 22:33:31 CEST 2013

Dobrý den,

Já bohužel nevím, čí ten rozvaděč je. Koupil jsem chatu, a u ČEZu jenom
nechal převést elektroměr na mě.
Na fóru elektrika.cz jsem našel tohle:

1. to co vede z drátů vrchního vedení na sloupu dolu (je to kabel) se
jmenuje "přípojka" a je majitelem distributora, on jí spravuje na své
náklady
2. tato přípojka je zakončena v "HDS" (hlavní domovní skříň) (někdo také
říká "přípojková skříňka") ve které jsou tavné pojistky, ta je rovněž v
majetku distributora. Většinou bává instalovaná přímo na sloupu, ale
také často přímo na domě.
3. z HDS vede kabel do "elektroměrového rozvaděče" tento kabel se
jmenuje "hlavní domovní vedení" , tento kabel si již zřizuje a platí
odběratel i když vzhledem k tomu, že se stále jedná o část před
elektroměrem údržbu si provádí distributor stejně jako u bodů ad.1. a 2.
4. "elektroměrový rozvaděč" je hotový výrobek s výrobním štítkem a
prohlášením o shodě (nelze bastlit amatérsky), ve kterém smí být
umístěno pouze: hlavní jistič, elektroměr, jistič sazby, přijímač HDO.
Tento si plně hradí odběratel na své náklady i když mu ho po úspěšné
výchozí revizi distributor zaplombuje, zůstává v majetku odběratele,
který si na své náklady musí i provádět jeho pravidelnou údržbu a
revize. Elektroměrový rozvaděč může být v provedení pro jeden nebo i
více elektroměrů. Umísťuje se na hranici pozemku nebo na vnějším plášti
domu, tak, aby byl přístupný z veřejně přístupné komunikace.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip
  Kutná Hora