Vikend - Hraci kostka s modernimi soucastkami

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Červen 2 14:51:34 CEST 2013

> Detom by som ukazal tri riesenia:
>
> - pre zaciatocnikov: shift register s jednickou injektovanou z
> patvstupoveho NORu a LEDky ovladane cez ORy z prislusnych vystupov - s
> dostatocnym poctom LEDiek by to mohlo byt velmi nazorne
>
> - pre pokrocilych: pocitadlo do 6 a pamat na dekodovanie; tu sa da poukazat
> na to, ze pamat (ROM) je *interne* realizovana ako riadkovy dekoder 1-z-N,
> nasledne pamatovy prvok (dioda alebo tranzistor; znova poukazat na metody
> spojenia/rozpojenia fuse/antifuse/pamatovy tranzistor a ze realna pamat je
> [...]

Zcela souhlasim s Wekem. Tohle podle me ma smysl. Vsechny 3 body maji
mnoho aplikaci v digitalni technice. I ta zdanliva blbost s posuvnym
registrem je velmi uzitecna -- sam to pouzivam velmi casto v casove
kritickych FSM a kratsich citacich (Johnsonovy nebo s bezici jednickou).

Ucit nekoho primo na spekach podle me neni dobry pristup, leda pro machry,
kteri uz maji za sebou ale o hodne vic, nez sedmiLEDkovou kostku.

SW podobenstvim tehoz jsou treba 32-bajtove programky na pouet.net. Kdo se
podiva na dila cloveka s prezdivkou rrrol, tomu musi zustat rozum udivem
stat. Ale muze si nekdo, kdo neni v matice a zaroven asm prgani uz dost
velkej frajer, neco odnest z jeho kodu, ktery v 32B vypocita a v DOSu
vypise cislo Pi na 1000 mist? Asi ne...

Zdar,
MP