Vikend - Hraci kostka s modernimi soucastkami

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Červen 2 14:39:11 CEST 2013

IMHO diodova prip. R-T logika (ktoru vidim aj vo vsetkych ostatnych
rieseniach) je nefer a bud by sa mala prekreslovat do logiky, alebo by sa
mali ratat jednotlive tranzistory a diody za osobitne puzdra. No a urcite
by sa detom nemala ukazovat ako riesenie.

Detom by som ukazal tri riesenia:

- pre zaciatocnikov: shift register s jednickou injektovanou z
patvstupoveho NORu a LEDky ovladane cez ORy z prislusnych vystupov - s
dostatocnym poctom LEDiek by to mohlo byt velmi nazorne

- pre pokrocilych: pocitadlo do 6 a pamat na dekodovanie; tu sa da poukazat
na to, ze pamat (ROM) je *interne* realizovana ako riadkovy dekoder 1-z-N,
nasledne pamatovy prvok (dioda alebo tranzistor; znova poukazat na metody
spojenia/rozpojenia fuse/antifuse/pamatovy tranzistor a ze realna pamat je
v tejto oblasti vlastne analogova zalezitost, takze na vystupe su patricne
navrhnute zosilnovace);a tiez spomenut ze vacsia nez trivialna pamat ma
potom este stlpcovy demultiplexor aby bola matica blizka stvorcovej;
celkove oneskorenie je potom dane vsetkymi tromi prvkami

- pre pokrocilejsich: stavovy stroj realizovany NOT/AND/OR maticou
nasledovane D (t.j. priamo to, co je v CPLD)

-----

To moje riesenie ma jeden nedostatok, a to ze existuje stabilny stav, v
ktorom sa strieda dvoja a "otocena" trojka - tomu ma zabranit RC obvod na
resetovacom vstupe (este si treba domysliet pullup na hodinach alebo cele
hodiny robit z NANdov alebo cokolvek na tuto temu - toto sa mi zdala
nezaujimava cast ulohy tak som to odflakol :-) ). Inak su to IMHO ciste
dve puzdra.

wek