Re: OT Vysoušeč

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Červenec 2 11:13:42 CEST 2013

Kdyz jsem si budoval ve sklepe fotokomoru, tak pred zahajenim praci byla
vlkost ve sklepe cca 80%. Pak jsem tam nasadil jeden vetrak do 110mm trubky
na 24/7, co hnal vzduch ven a asi tak po mesici nebo dvou sla vlhkost nekam
na 45-50%, coz je perfektni, protoze mi tam uz nerezne vercajk, o
fototechnice nemluve. Samozrejme kdyz tam zacnu s nejakymi mokrymi procesy,
tak to vylitne i pres 60%, ale to je jen kratkodobe a jako dusledek odparu v
male mistnosti.

Vedlejsi negativni efekt ale je, ze zacala opadavat stara omitka a priserne
se prasi ze zdi, sice jsme asi polovinu omitek pri rekonstrukci otloukli (no
spis sundali spachtli, nebylo treba otloukat), ta druha polovina, ktera
tenkrat (cca sedm let) vypadala dobre a nechtelo se ji dolu ani mechanicky,
tak zacina opadavat ted po vysuseni.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Michal Grunt
To: hw-list na list.hw.cz
Sent: Tuesday, July 02, 2013 10:21 AM
Subject: OT Vysoušeč

Zdravím, potřeboval bych trochu odvlhčit sklep (dle orientačního
jednoduchého ručkového měřáku je vlhkost kolem 75-80%, teplota teď přes léto
cca 13 stupňů, v zimě asi 7-10). Zeď se nezdá vlhká, nebo že by byla
orosená. Plíseň jsem také skoro žádnou nenašel (vystříkal jsem to pro
jistotu savem a ještě to přetřu vápnem). Dal by se jednoduchý vysoušeč z
něčeho ubastlit? Přemýšlel jsem o ventilátoru a vhánět tam vzduch z venku
nebo ten "vlhký" ven, nebo udělat nějakou nucenou cirkulaci vzduchu, ale to
je prý ještě horší (asi záleží jak se to udělá), protože vzduch z venku
vlivem rozdílných teplot zkondenzuje a vlhkost se tím ještě zvýší. Asi by se
měla řešit příčina vlhkosti, ale než na to dojde tak bych potřeboval, aby
byl sklep trochu použitelný. Nějaké tipy co bych mohl zkusit? Jaká je vůbec
optimální vlhkost ve sklepě?

Díky, MG