PWM regulace ss motoru - pretizeni?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Leden 29 19:23:12 CET 2013


Přesně takhle bych to viděl taky, jen bych lehce rozvedl, že to není 
vlastnost DC motoru, ale komutátorového motoru s permanentními magnety (vč. 
komutace elektronické).

Např. u střídavých modelářských motorů to vede k závěru, že volba moc velké 
vrtule způsobí, že se časem upeče motor i regulátor:-)

Naopak sériové motory tím netrpí a proto není problém takto řídit motory v 
tramvaji, či lokomotivě minimálním kmitočtem. U derivačních záleží na dost 
okolnostech, v prvním přiblížení např. na poměru časových konstant (L/R) 
rotoru a statoru.

PH

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik na elektlabs.cz>
Princip funkce DC motoru je, ze (pri zanedbani ztrat)
je indukovane napeti v kotve rovne napajecimu napeti.
Pokud to tak neni, tak se (pri DC napajeni) rozdil mezi indukovanym napetim
a napajecim napeti meni v teplo.
V dynamickem rezimu (PWM) se pak uplatnuje indukcnost kotvy a podle toho
je treba nastavit frekvenci PWM, aby nedochazelo k prekroceni
povoleneho I kotvou, jinak zacne vyrazne klesat ucinost (motor bude topit).

Tj. otazkou je, zde je frekvence PWM dost vysoka, jak je udelana
komutace (dioda, RC clanek, ...). 



Další informace o konferenci Hw-list