Osvitovka na UV

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Sobota Leden 26 13:27:01 CET 2013

To je sice logicka uvaha, ale v realu moc nefunguje, a to z duvodu opticke
hustoty resistu.
Resistu musite dodat cca 50mJ/cm2  pricemz podle toho na jake vlnove delce
svitite se cast pohlti a cast projde, to co projde se z casti odrazi od medi
pod resistem a prochazi znovu tam kde nechcete.
Cim svitite dele tim vice projde a tim padem se vam vice osvecuje tam kde
nechcete.
Opticka hustota resistu na 405nm bude jiz dost mizerna a skoro polovina
zareni bude prochazet, tedy osvecpvat jinde nez je zadouci.

Ciprian

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jirka <zaloha na volny.cz>
Datum: 26. 1. 2013
Předmět: Re: Osvitovka na UV

"> Původní zpráva ze dne 26.1.2013 od Jirka:

> Protože bys to musel mít hodně daleko a tím pádem hodně výkonné. To s
> takovými LEDkami neuděláš. V profi osvitkách jsou kilowattové lampy.
>
> Petr Zahradník

Nesmysl. Ta věc nemá binární charakter (jako nakonec máloco).

Intenzita ozáření resistu se jistě zmenší (dokonce se čtvercem
vzdálenosti), na druhou stranu mi nic nebrání přiměřeně prodloužit
expoziční čas, abych zachoval množství dodané energie.

Že to lze (byť s jednou 5W UV LED) je vidět třeba na
http://yveslebrac.blogspot.cz/2010/11/single-led-uv-pcb-exposure-box.html

100x 5mm LED může mít srovnatelný, nebo dokonce spíš větší výkon, takže
nebude vadit mírně větší vzdálenost kvůli tomu, že vyzařovací plocha se
nebude tolik podobat bodu.

---
Jirka