MEGAfail

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Středa Leden 23 12:57:53 CET 2013

DD, to je jen dusledek naseho "i-sveta". Posilame si e-maily, u kterych
neexistuje zadna zaruka, ze dojdou. V dnesni dobe multimedii si nejsme
schopni poslat trochu vetsi soubor e-mailem, protoze to tak pred 30 lety
(RFC (2)821) nebylo mysleno. A nemyslim tim nekolika GB film. Uplne staci
par fotek vetsiho rozliseni. Piratske servry, nejen od Dotcoma, nejsou
primarne urceny k tomu, aby se na ne dal ulozit doubor a ten pak pres primy
link stahnout. Jsou v tom zase jen prachy a ty se tam vydelaji tim, ze si
zaplatite premium pristup, aby to slo rychle (rozumnej normalni rychlosti)
stahnout. IMHO megafail vidim spis v tom, v jakem stavu se na netu
nachazime, jako je mnozstvi nestandardnich standardu nebo pouzivanych RC
verzi "naostro" (FLASH, HTML5) a nesystemovych prilepku do standardu (IPv4).
K tomu, aby v celosvetovem meritku fejlnul net, neni potreba tolik, nedavno
se to podarilo i u nas jednomu kutilovi s wifinama, kdy se jeho chyba v
nastaveni prenesla do zbytku site... JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Wednesday, January 23, 2013 12:35 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT: MEGAfail

Zdravím,
  tak se směju, až se za břicho popadám:
  Kolega mi poslal odkaz na soubor, ať si stahnu, na zbrusu novém MEGA
serveru.
URL bylo hezké, naprosto nečitelné, ale budiž.
  První pokus: wget <URL>. Failed. Přišel jen kód plný tučných scriptů,
které mne nebavilo louskat.
  Druhý pokus: firefox <URL>. Začala se točit kolečka, žížala lezla po
železe (aneb progress bar), pak se objevila podivná stránka, která po mně
chtěla cosi odsouhlasit, a pak... konečně... klik na Download. Ale daleko
jsem se nedostal.
Stránka na mne vybafla, že potřebuji POSLEDNÍ VERZI FLASH PLAYERU 11. To je
ovšem zase fail. Já totiž výše jmenovanou poslední verzi mám. Tedy tu
poslední verzi, která je pro Linux k dispozici.
  To mne opravdu rozesmálo. Tak Mr. DotCom naprogramoval svoji Megu tak, že
pro úplně blbé stažení souboru pomocí URL, tedy tu nejjednodušší činnost,
jakou si lze vůbec představit, je třeba tak horký flash, kterým nemohu
sloužit :-).
Vůbec mi nevadí, že je zase bita minoritní platforma, já bych tuhle službu
stejně nikdy nepoužíval, ale spíš se nestačím divit, jaký vrchol
programátorského umu zase spatřil světlo světa :-).
  Zdraví Pavel