Cim rezat plechy a DPS ?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Leden 22 21:21:44 CET 2013

Mě se osvědčila kombinace přímočarky (Tesco za 200 Kč + nové listy za cca
stejně z Hornbachu) a obyčejných, rovných nůžek na plech (cena neznámá,
stáří asi 20 let, ale kupodivu takové stále mají v železářství.

Ty nůžky používám implicitně na menší kousky plechu a DPS. Trochu se při tom
pokřiví, ale kdyby na tom mělo být BGA, tak si to stejně nechám udělat i s
osazením. A na obyč. SMD do 160 nohou stačí lehké narovnání v ruce. Oproti
jakýmkoli pilám je hlavní výhoda v tom, že je to tiché, rychlé a bez
bordelu. Naprosto se ale nehodí na velké desky. Kdybych si tedy koupil 1x2 m
FR4, tak bych občas uříznul pruh přímočarkou a z něj pak menší kousky
nůžkama.

No a s plechem je to to samé. Nerovnosti po stříhání se dají snadno
odstarnit klepáním gumovou, nebo dřevěnou paličkou na rovné, kamenné
podlaze.

Ta přímočarka mě mile překvapila, mám ji už několik let, uřízla tak 5 m Fe
plechu 0,5 mm, další cca 2 dm2 Fe v různých profilech, několik m2 dřeva
různého druhu a stáří, jediný problém zatím byl, když jsem jí půjčil
kamarádovi a tam pes sežral šňůru:-)
Na plech je dále vhodné pořídit i ochranu uší, je to hroznej kravál.

PH

From: <hutta.j na seznam.cz>
Zvazuji nakup cele tabule hlinukoveho plechu a pripadne i FR4. Duvodem jsou
vice mene vysoke ceny prirezu a dostupnost.
Resim problem, jak plechy doma rozumne rezat?

Zvazoval jsem pakove nuzky, ale levne budou plechy vice ci mene deformovat.
Dalsi moznosti je neco jako
http://www.ebay.com/itm/Rockwell-VersaCut-Circular-Saw-RK3440K-/200854851774
Treba na rezani DPS by asi bylo lepsi neco jako
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemNext&&item=221070253226
Ani nechci vedet, kolik podobne veci stoji u nas :-)

Poradite co poridit?