Re: LED pásky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Leden 21 12:18:32 CET 2013

Při mém experimentu bylo testováno nejprve napájení z jednoho konce a
měřením zjištěno, že výkon neodpovídá a z 12 V se stalo na druhém konci 10,
následovalo na krátko zvýšené napětí až na dosažení jm. proudu. Pak
kompromis 22 mA v prvním modulu a nakonec napájení ze 2 konců. Závěr byl, že
kdybych ho chtěl někde použít celý, živil bych ho ve 2 místech: 1/4 a 3/4
délky. Je možné, že jiný pásek má menší/větší odpor a bude to vycházet
jinak.

Obecně se domnívám, že věci, jako že pásek má odpor, nebo že první pokusy
budou s lab. zdrojem, by se v této konferenci měly považovat za natolik
samozřejmé, že není potřeba se o nich zmiňovat:-)

Jen tak pro zajímavost, asi před rokem jsem vyvíjel regulovatelné,
páskupodobné osvětlení, které dle zadavatele musí fungovat v délce celkem
160 m:-)

PH

From: "Jozef Racek" <jozef_racek na tempest.sk>
Pri hodnoteni LED paskov je potrebne sa zamysliet nad pouzitym "meranim".

Napr. 5m LED pasik, napajany z jednej strany -> prvotne meranie
Napatie 12V
prud xy mA

-> po vynasobeni - vyrazne ine cislo, ako "vykon" v katalogu...
-> mnozstvo svetla male

=> SKLAMANIE !!!

-> po zamysleni a kontrole -> odmeranie napatia na konci pasku... a to
uz zdaleka nie je 12V...
-> pri pozornejsom pohlade pasik na zaciatku pri napajani svieti viacej
ako na konci
-> pri "ohmatani" pasik na zaciatku vyrazne viacej hreje

-> Po napajani z oboch koncov a odmerani prudu, vynasobeni s napatim ->
vyrazne blizsie ku katalogovym hodnotam, ale este stale menej...

Vysledok?
Blizko ku katalogovym hodnotam sa da dostat pri napajani pasika kazdych
50 cm?
Potom mozem porovnavat svietivosti?
Potom sklamanie poklesne a frflanie na vyrobcu/predajcu/katalogove udaje
poklesne tiez?

Nie som vyrobcom, ani predajcom, mam len par skusenosti z instalaci.
Pri LED pasoch vsetko nad 0.5m napajat aj priebezne.
Zatial som presvedceny, ze ziarivky/usporky svietia o cosi viacej pri
rovnakej spotrebe.