LED pásky

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Pondělí Leden 21 11:29:14 CET 2013

Pri hodnoteni LED paskov je potrebne sa zamysliet nad pouzitym "meranim".

Napr. 5m LED pasik, napajany z jednej strany -> prvotne meranie
Napatie 12V
prud xy mA

-> po vynasobeni - vyrazne ine cislo, ako "vykon" v katalogu...
-> mnozstvo svetla male

=> SKLAMANIE !!!

-> po zamysleni a kontrole -> odmeranie napatia na konci pasku... a to
uz zdaleka nie je 12V...
-> pri pozornejsom pohlade pasik na zaciatku pri napajani svieti viacej
ako na konci
-> pri "ohmatani" pasik na zaciatku vyrazne viacej hreje

-> Po napajani z oboch koncov a odmerani prudu, vynasobeni s napatim ->
vyrazne blizsie ku katalogovym hodnotam, ale este stale menej...

Vysledok?
Blizko ku katalogovym hodnotam sa da dostat pri napajani pasika kazdych
50 cm?
Potom mozem porovnavat svietivosti?
Potom sklamanie poklesne a frflanie na vyrobcu/predajcu/katalogove udaje
poklesne tiez?

Nie som vyrobcom, ani predajcom, mam len par skusenosti z instalaci.
Pri LED pasoch vsetko nad 0.5m napajat aj priebezne.
Zatial som presvedceny, ze ziarivky/usporky svietia o cosi viacej pri
rovnakej spotrebe.

Dodo