Elektronika do auta.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 18 15:01:57 CET 2013


Kdyz na neco nestacim, tak si pozvu kamarady. Bud kamarada Kapacitora,
pripadne i kamarada Velkeho Kapacitora. A kdybychom to ani tak spolu
nazvladli, tak zavoleme velkeho sefa Sepice. A kdyby bylo opravdu nejhur,
tak snad i nejtezsi kalibr - samotneho prezidenta Batteryho   ;-)

PL

**********************
From: "Jaroslav Meduna" <meduna na mikroklima.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, January 18, 2013 2:39 PM
Subject: RE: Elektronika do auta.


| Vypadky podle ISO 7637-2 jsou z pohledu "rozumne dimenzovaneho step-up zdroje" celkem brutalni a je dobre s nimi pocitat pred jeho designem, vice napr. zde:
| http://www.ee.cityu.edu.hk/~emc/20098022ppt2.pdf
| Konkretne startovaci pulz je na strane 28 (test pulse 4).
| JM
| 
| -----Original Message-----
| From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
| Sent: Friday, January 18, 2013 2:06 PM
| To: HW-news
| Subject: Re: Elektronika do auta.
| 
| Tomu nerozumim. Myslel jsem si, ze jde o nejake zarizeni do auta.
| Tedy nejakou skatuli, ktera ma v sobe nejakou elektroniku, mozna nejake vysokoodberove casti (zarovky, rele, motor) a pak nejaky spinany step-down zdroj, ktery tu elektroniku napaji. Tento zdroj je pripojeny na palubni sit 12V, pricemz tato sit muze trpet ms vypadky nebo poklesy.
| 
| Tak pokud tento popis odpovida zadani, tak plati, co jsem napsal.
| Ten zdroj (myslim ten muj step-down, v te krabici) proste musi byt zkonstruovany tak, aby odpovidal kvalite vstupniho napajeciho napeti.
| A pokud neni ze svych zasob schopen pokryt vypadky vstupniho napajeni, tak by mel byt schopny zajistit aspon provoz dulezitych casti (elektronika) a odpojit napajeni vysokospotrebovych casti (ty zarovky, rele, motory atd., ale samozrejme jen ty _svoje_).
| 
| Proboha udelat zarizeni, spolehlive napajene z palubni site auta neni pristani na Marsu. A s temi vypadky to zase neni zhave, proto ma baterka v auta nizky vnitrni odpor, aby byla schopna pokryt zvysenou spotrebu. Jinak by pri delsim vypadku odpadla rele, ktera spinaji dalsi casti, nezbytne pro beh motoru.
| Mam (jako jiste mnozi) v aute taky nejakou svou elektroniku. Pokud je baterka totalne vybita, tak pri pokusu o start odpadne rele, ktere ten starter spina, takze se start proste nepovede. Ale moje elektronika vesele zije dal, proste pokles napeti na par ms prece nemuze rozumne dimenzovany step-up (nebo dokonce sepic) rozhodit.
| 
| PL
| 
| *******************************
| 
| From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na alsoft.cz>
| To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
| Sent: Friday, January 18, 2013 1:44 PM
| Subject: Re: Elektronika do auta.
| 
| 
|| Domnívám se že Vám nedochází že se jedná o elektroniku napájenou ze 
|| zdroje, ke kterému má přístup ještě někdo jiný a který s ním může 
|| dělat cokoliv.
|| Nastartovat, pustit ventilátor, odpojit baterku...
|| 
|| V takovém případě nezbývá než mít zařízení udělané tak, aby byl na 
|| obdobné katastrofy připravené.
|| 
|| Tomáš
|| 
|| 
|| PL> No nevim. Je zde snaha co nejlepe resit nasledky, ale ne pricinu problemu.
|| PL> Udelat system odolny proti padu je urcite fajn. Ale melo by se 
|| PL> predevsim (podle me) resit to, aby k tem padum vubec nedochazelo 
|| PL> (nebo max. velmi vyjimecne). Pripada mi to jako resit jak co 
|| PL> nejvic urychlit leceni zlomene nohy misto toho, jak vyresit, abych si ji vubec nezlomil.
|| 
|| PL> Pokud vite, ze mate ms vypadky napajeni - to je tak velky problem 
|| PL> vylepsit ten zdroj tak, aby par ms vydrzel? Pokud je to 
|| PL> elektronika, tak jeji odber snad neni buhvijak velky, takze to 
|| PL> udrzi bezne kondenzatory vyrazne dele, nez par ms. Mate vstupni 
|| PL> kondenzatory oddelene diodou, abyste z tech kondenzatoru nepomahal 
|| PL> zivit startovani? Pokud je tam neco, co ma velky odber (rele, 
|| PL> motor atd.), tak at vypadne napajeni tem vysokoodberovym castem, 
|| PL> ale elektronika at ma zachovane napajeni (opet analogie s 
|| PL> clovekem: pri nedostatku kysliku, zivin, tepla atd. zacnou odumirat periferie, ale mozek a srdce dostava vse, co jeste zbyva).
|| 
|| PL> A je nutne pri vypnuti udelat "havarii"? Nemuze byt elektronika 
|| PL> napajena neustale? Pripadne pokud by to bylo nutne, tak at se ta 
|| PL> elektronika vypne sama po radnem ukonceni.
|| 
|| PL> PL
|| 
|| PL> ************************************
|| 
|| PL> From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
|| PL> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
|| PL> Sent: Friday, January 18, 2013 9:53 AM
|| PL> Subject: Re: Elektronika do auta.
|| 
|| 
|| PL> | Výpadky ani ne, ale poklesy napětí (jednotky ms).
|| PL> | 
|| PL> | Startování (nejvíce kritické)
|| PL> | 
|| PL> | Zapínání ventilátorů, klimatizace, elektrický 
|| PL> | (elektrohydraulický) posilovač řízení (pro těžší auta i 1–2kW  
|| PL> | špičky, zvláště když auto
|| PL> | stojí) a podobně.
|| PL> | 
|| PL> | A samozřejmě je velký výpadek při vypnutí :-).
|| PL> | 
|| PL> | ced
|| PL> | 
|| PL> | 
|| PL> | Dne 17.1.2013 20:28, Petr Labaj napsal(a):
||| >> Ja jsem nejak nepochopil, kdy k tem vypadkum dochazi.
||| >> K tomu dojde pri vypnuti daneho zarizeni, nebo tam jsou vypadky napajeni?



Další informace o konferenci Hw-list