Elektronika do auta.

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Leden 18 14:39:41 CET 2013

Vypadky podle ISO 7637-2 jsou z pohledu "rozumne dimenzovaneho step-up zdroje" celkem brutalni a je dobre s nimi pocitat pred jeho designem, vice napr. zde:
http://www.ee.cityu.edu.hk/~emc/20098022ppt2.pdf
Konkretne startovaci pulz je na strane 28 (test pulse 4).
JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Friday, January 18, 2013 2:06 PM
To: HW-news
Subject: Re: Elektronika do auta.

Tomu nerozumim. Myslel jsem si, ze jde o nejake zarizeni do auta.
Tedy nejakou skatuli, ktera ma v sobe nejakou elektroniku, mozna nejake vysokoodberove casti (zarovky, rele, motor) a pak nejaky spinany step-down zdroj, ktery tu elektroniku napaji. Tento zdroj je pripojeny na palubni sit 12V, pricemz tato sit muze trpet ms vypadky nebo poklesy.

Tak pokud tento popis odpovida zadani, tak plati, co jsem napsal.
Ten zdroj (myslim ten muj step-down, v te krabici) proste musi byt zkonstruovany tak, aby odpovidal kvalite vstupniho napajeciho napeti.
A pokud neni ze svych zasob schopen pokryt vypadky vstupniho napajeni, tak by mel byt schopny zajistit aspon provoz dulezitych casti (elektronika) a odpojit napajeni vysokospotrebovych casti (ty zarovky, rele, motory atd., ale samozrejme jen ty _svoje_).

Proboha udelat zarizeni, spolehlive napajene z palubni site auta neni pristani na Marsu. A s temi vypadky to zase neni zhave, proto ma baterka v auta nizky vnitrni odpor, aby byla schopna pokryt zvysenou spotrebu. Jinak by pri delsim vypadku odpadla rele, ktera spinaji dalsi casti, nezbytne pro beh motoru.
Mam (jako jiste mnozi) v aute taky nejakou svou elektroniku. Pokud je baterka totalne vybita, tak pri pokusu o start odpadne rele, ktere ten starter spina, takze se start proste nepovede. Ale moje elektronika vesele zije dal, proste pokles napeti na par ms prece nemuze rozumne dimenzovany step-up (nebo dokonce sepic) rozhodit.

PL