cestina a jine komoleni ASCII :)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 15 13:55:07 CET 2013

me k tomu opravnuje. Ale prece jen si obcas uvedomuju, ze cas
oponou trhnul, a ne vsechny pravdy meho mladi stale plati.

PL

*******************************

From: "Miroslav Šinko" <sinkomiro na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 15, 2013 1:39 PM
Subject: Re: cestina a jine komoleni ASCII :)

2013/1/15 Petr Labaj <labaj na volny.cz>:
> Co jsem tim celym chtel rict: programator by mel (podle me) psat texty
> pokud mozno co nejvic lidskym zpusobem.

Toto vidim ako potencialne nebezpecne. Zdrojaky pisete v nejakom
editore (IDE), nejaky kompilator ich kompiluje spravne. Casom prejdete
na iny editor/kompilator, alebo jednoducho danu cast kodu pouziteje v
inom projekte s inym editorom/kompilatorom. Rozne editory/kompilatory
mozu chapat znaky >0x7F rozne. Najmensi problem je, ze zdrojak sa
stava necitatelnym, vacsi je, ked sa znaky skompiluju s inymi
hodnotami, lebo inteligentny editor uplatnil nejaku vlastnu
inteligenciu.
Mam s tym priamu skusenost (z prevzateho kodu), takze sa tomu vyhybam
a v zdrojakoch ziadne znaky >0x7F nepouzivam. Ani v komentaroch. Znaky
v textoch, ktore sa kompiluju do vystupu zapisujem hexa hodnotami.

miro