Re: Ještě k PICu - uklízení proměnných při výpadku napájení

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Neděle Leden 13 18:01:20 CET 2013

Dobry vecer,

myslim, ze Vam poradia skusenejsi. Ja by som isiel cestou
specializovaneho integrovaneho obvodu, ktory ma dva piny, napatovy
pred stabilizatorom a normalny reset. Ten napatovy je zvycajne
komparator, ktory ma definovany treshold a dvoma odpormi sa da
nastavit, kedy ma zacat signalizacia poklesu napatia. Vystup
komparatora potom pripojit na pin, ktory je schopny vyvolat
HW-prerusenie. Kedze PIC nema vstup NMI, treba si v IRQ rutine tento
stav osetrit. Dalej mat na Vcc dostatocne velky kondenzator, tak aby
bol PIC este schopny zapisat do EEPROM data, teda povedzme korektne
zil aspon 300ms a potom cakat na RESET alebo exit z prerusenia pri
obnove napajania.

Riesenie cez diodu by som moc nebral, nakolko mate na diode staly
ubytok napatia. Dioda ma tiez svoje parazitne vlastnosti a napr. mala
striedava zlozka a rychle impulzy cez nu prejdu. V tomto smere je
stabilizator napatia robustnejsi.

A.