OT: Novell (bylo: Re: OT: Excel vs. Calc)

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Leden 10 00:59:37 CET 2013

Novell nějak škodí, na rozdíl od MS?

Společné měl třeba toto:
http://www.openoffice.cz/novinky/makra-aneb-visual-basic-for-applications-v-openoffice-org
příp. obecně
http://www.google.cz/search?hl=cs&safe=off&tbo=d&site=webhp&q=openoffice+novell+vba

Ale už je to dlouho, mezitím byl různě kupován Attachmate atd.
(http://www.zdnet.com/blog/microsoft/whats-microsofts-role-in-the-novell-attachmate-deal/8041)
a kdoví, jak je to s jejich účastí na OOo/LO dnes.

Každopádně dříve na OpenOffice.org a na openSUSE Novell odvedl velký kus
práce. Svého času i (řekl bych) zabránil válce s mrkwosoftem tím, že se
nějak dohodli na vzájemném patentovém neútočení, což byla pro ortodoxní
linuxáky těžká rána (já to vnímal spíš pragmaticky, něco jako "velkou
koalici", tedy žádná lahůdka, ale třeba to pomůže).

Pozitivem byla třeba i legální možnost využívání MS core fontů v
openSUSE (přece jen jsou rozlezlé jako mor, takže z hlediska
kompatibility jsou skoro nutné).

---
Jirka