PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 6 10:47:29 CET 2013

Uznavam, ze jsem natvrdly. Ale stejne si to moc nedovedu predstavit.
To jako v prstech tu A4 resistu podelne ohnete, aby se Vam neohnul ("nezvadnul") ?
Rekl bych, ze to lidi, kteri laminuji nasucho v laminatoru delavaji tak, ze sloupnou jen
kousek kryci folie, a zbytek se prubezne sloupava pri zatahovani tistaku do laminatoru.

No az upravim ten svuj laminator (po znich), tak to pak zkusim vychytat.
Je tam neprijemne to, ze je resist po sundani kryci folie lepivy. Takze o to mene si
umim predstavit, jak ho jednou rukou drzite.

No ale evidentne Vam to funguje, jak vidno z pekneho vysledku.

Diky za osvetu.
PL

From: Pavel KREJCI
To: HW-news
Sent: Sunday, January 06, 2013 10:33 AM
Subject: Re: PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu

Uvnitř.

Dne 6.1.2013 5:34 "Petr Labaj" <labaj na volny.cz> napsal(a):

> Se zajmem jsem Vas navod precetl a docela by me zajimalo, kolik mate rukou  ;-)
> Neumim si predstavit tento eskamotersky kousek:  "Rezist chytnu jen na hranu
> nejbliz laminatoru a druhy konec drzim jednou rukou ve vzduchu"
> Ten resist je uplne mekky material (aspon ten muj), takze pokud ho mam zdrzet
> za hranu, znamena to ho drzet obema rukama napnuty. Nebo ten Vas je nejaky
> tuzsi a je castecne samonosny?

Je měkký, ale dá se to. Možná jsem to nepopsal přesně. Vezmu rezist oběma rukama a mávnu s ním (lehce) jako když vyklepávám hadr. Pak přijde ono držení jednoho konce a přichycení / přimáčknutí toho druhého.

> Sice jsem si na to koupil laminator, ale ten uz rok lezi chudak hore nohama rozmontovany
> a ceka, az do neho dodelam jinou regulaci teploty (dry-resist 110 C, kancelarska
> laminace 130 C, toner-transfer 150 C) a hlavne az nejak vyresim moznost nastaveni
> vzdalenosti mezi valci. Ty bezne levne laminatory jsou delane na tenky material, a kdyz
> se do nich strci 1.5mm cuprextit, tak se valce prohnou do luku a uprostred to nema
> pritlak. Chce to tam dat bud nejake pruziny, nebo aspon moznost sroubem nastavit
> vzdalenost valcu od sebe.

Možná je to jako s tím čmelákem, co neví, že by neměl umět lítat. :) Teplotu nereguluju, dokonce ani neznám. Dovnitř na válce jsem se nedíval. Prostě jsem to zkusil :) Ono já zas tolik desek neudělám a tak nechci strávit moc času "serepetičkama" okolo.

PK