Matika v MCU

Středa Leden 2 11:55:17 CET 2013

Přesně tak, záleží to na převodníku. Pokud jsem dělal měření s 12
bitovými převodníky, kde šum převodníku byl hluboko pod půl dílku,
považoval jsem za barbarství dělat rozsah kalibračníma konstantama a
dával jsem všude trimry. Když jsem něco podobného dělal s 24 bitovým
převodníkem, který vlivem šumu lítá +-5 dílků a potřeboval jsem z toho
dostat platných 12, bylo to o dost jednodušší. Výstup převodníku jsem
pomocí asm prográmku nacpal do 32 bitového čísla od nejvyšších bitů (je
tam i znaménko, jde to v céčku použít jako long číslo), vydělil jsem to
kalibrační konstantou která vyšla dost velká na to, aby byla přesná a
není co řešit.
Trochu jiný příklad - jednobitový převodník (komparátor) v synchronizaci
na nosný kmitočet DCF77
http://vaelektronik.cz/bastl/dcfgen/schema/gedcf_15_sch.gif
4x za periodu se zjišťuje, jestli je to kladné nebo záporné. Vzhledem k
citlivosti toho komparátoru je tam spousta šumu, měří se to 200x za
vteřinu (tuším že vždy 4 periody, už je dlouho co jsem to psal) a časová
konstanta regulace je od vteřiny až do 20 minut. I při té vteřině to
funguje zcela plynule a chová se to jako analog.
Anděl