OT - Opet platebni karta

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Únor 28 09:54:17 CET 2013

No to je jeste ten lepsi pripad, opravdu velke firmy nemaji nikoho
takoveho - maji jen obri IT oddeleni, kde vsichni vi jak by to melo
fungovat, jaka jsou bezpecnostni rizika, ze problemy na strane zakazniku
jsou trivialni a na jejich strane velmi obtizne resitelne...

Jen perlicka...pomerne dlouho nam vytykali, ze k hybridni poste nabizime
jen nami dodaneho klienta a nutime tedy zakazniky aby si neco "ciziho"
instalovali do svych serveru a pc - podotykam, ze ten klient byl
napsanej otevrene - tedy zadna binarka - jen PHP skripty a CURL - takze
v podstate nebyl problem si napsat cokoliv sveho.
Uz tusim druhym rokem mame jako moznost pouzivat API rozhrani - v
podstate v minimalistickem prenosu jsou to tri POST dotazy na nas webserver.
Firem, ktere si dokazou napsat SW, ktery data da do 7zipu a prenese je
se spravne definovanym content-type je, ze bych je spocital na prstech.

Ted naposledy psal kolegovi nejaky "junior programmer" ze nam to nechodi
a proc pry je to tak slozite, kolega mu naposilal nejake ukazkove kody -
bohuzel k jeho smule nedelame v .NET, ale poslal mu ukazky i v Delphi
Prism, coz je v podstate .NET.
Par dnu bylo ticho... pak napsal "senior programmer", ze to nechodi a ze
to urcite mame spatne. Uplne perlicka byla, ze nakonec prisel asi za
tyden mail s dotazem "jak jsme na tom, ze cekali, ze to nejak vyresime".
Pochopil jsem, ze jsme jim to asi meli napsat cele a jeste je zaskolit.

Priznam se, ze nerad nadavam, ale situaci v IT jsem opravdu zhnusenej -
nedavno se resilo, ze firma chtela udelat personifikaci dopisu vcetne
osloveni v 5.pade z DB jmen v 1.pade - ukazalo se to jako v podstate
neresitelnej problem (tedy bud drahe reseni a nebo neschopnost neco
napsat sami) - pritom si pamatuju, ze kolega to napsal pred 18 lety po
vecerech doma za necelej tejden, pricemz nejvetsi dobu mu zabralo
docisteni vyjimek, na ktere neplatila pravidla.

Radek Vicek