OT: MB na domaci server s napajenim 12V

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Únor 26 13:31:47 CET 2013

Původní zpráva ze dne 26.2.2013 od RV:

> Hele jak jsi to dokazal - ja vsude vidim ze ma dva sloty a do slotu
> maximalne 4GB modul...takze maximum jen 8GB

No jo, to oni píšou v datasheetu, že maximálně 2x 4GB paměť, stejně
jako píšou, že disky maximálně 2TB. Ale já jsem hledal po internetu a
zjistil jsem, že tam jde nejen 16 GB paměti, ale i 3TB disky :-) Takže
tam mám normálně 2x 8GB ECC paměť a zatím 2x 3TB disk. Do dalších dvou
pozic časem přijdou i další disky, bude-li potřeba.

> nicmene ten server mi prijde na to, ze to je v podstate normelni
> PCcko drahej

Já bych taky něco postavil, koneckonců jako ten server před čtyřmi
lety, ale tohle jsem vzal hlavně kvůli té pěkné škatuli. Líbila se mi.
Navíc, jak už jsem psal, původně jsem plánoval nasazení ESXi a proto
jsem hledal kompatibilní hardware - to není pro tyto rozměry zrovna
jednoduché. Že tam nakonec dám Hyper-V, to jsem původně netušil,
nicméně faktem je, že technologie Microsoftu mi je milejší než pro mě
neznámý Linux, takže jsem mohl trochu předvídat :-)

> to radeji koupim takovouhle desku za mirne vyssi cenu nez bezne PC desky
> (cca 4.400Kc):
> http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C202_C204/X9SCL_-F.cfm
> ale bude to v podstate dospelej server se dvema rychlyma sitovkama
> Intel 82574L GbE a treti sitovkou na IPMI (coz je dost dulezita vec),
> umi to 32GB RAM, jde do toho strcit Intel i3 s TDP 35W a to cele na
> rozmerech uATX

No a uATX je na mě už moc veliké. Já chci mít prcka. Tedy všechno
kolem těch rozměrů miniITX, což právě tenhle HP splňuje.

> server mam stejne strcenej v racku takze me ty case ve tvaru
> kosticek moc neberou

Vím, že máš rack, posílal jsi fotky. A já mám také rack, ale jen 10"
místo 19", takže tohle je pro mě dost zásadní - velká deska pro mě
znamená zbytečný problém.

PS: Mimochodem, když jsem zastrčil systémový disk nahoru do místa pro
optickou mechaniku, zbylo tam ještě nějaké místo. Tak jsem si říkal,
že dovnitř zabuduju GSM modem pro svůj SMS server a budu to mít
všechno integrované v jedné škatuli.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem