Re: Kouzla s obrazky (bylo: Re: Náhrada tranzistorů ze SSSR (Re: Jméno firmy))

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Únor 26 01:50:27 CET 2013

Normálně bych z toho taky 1b nedělal, ale když jsem to chtěl mít ještě
menší...
Na moje oblíbené 4b to vyzházelo cca stejné, jako původní soubor. Obecně je
samozřejmě situace, kdy z jednoho velmi komprimovaného formátu děláme jiný
velmi komprimovaný, nejhorší možná - pak je prostě skoro vždy výsledek buď
hnusnější, nebo větší. V příloze je tentokrát větší varianta, kdy je vedle
sebe původní, po One step photo fix a po vybělení pozadí. Ale kvůli té první
části je tam 5,5 bitu.

Kdybych si to sám vyfotil, bylo by to skoro jistě lepší. Ten ukázkovej
obrázek zrovna patří mezi dobře zpracovatelné, stačí možná ještě nějaké
doostřování a odšunování, hlavně pak Edge preserving smooth (to je jediné,
co bylo uděláno při konverzi DJVU) a zvýšit kontrast. Tohle všechno udělá
"One step photo fix", nebo jiná podobná funkce v každém programu na
zpracování fotek. Takže po prvním kliknutí mám maximálně čitelný obrázek.
Abych snížil datový tok, pustím Histogram adjustment a zúžím rozsah tak, aby
pozadí bylo pokud možno celé bílé. Tím jsem odstranil 99 % dat a čitelnost
většinou dále vzrostla. Nyní už stačí oříznout, zmenšit rozlišení a uložit
jako 4b png.

Ale kdyby focená stránka měla např. plynulý přechod z tmavých okrajů do
světlého středu, kdy písmena uprostřed jsou světlejší, než pozadí okolo
písmen na krajích, tak bych uznal, že DJVU je jediná rozumná volba a druhá,
již méně rozumná je JPG. Ale před tím bych na to hodil alespoň One step
photo fix.

PH

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
Problem vsech "beznych" skenu je, ze nejdou rozume preves do 1 bit
rozliseni (perovky). Takova vec je proste docela hnusna, a dost
necitelna, napr. ten vas prevod, toho Jirkova djvu.
Djvu je bohuzel jedina moznost jak skeny udelat dostatecne male a
pritom koukatekne.
Kazdy muze mit jine priority, je jsem nepriklad ochoten provest 2
kliky navic, abych mel koukatelnej obrazek.
A ani v tom webovem rozhrani, i kdybych jej pouzival, vic nez 2 kliky
nepotrebuji.
IMHO vsichni clenove zdejsi kecarny jsou, co se PC tyce, prinejmensim
pokrocili uzivatele, takze by snad s djvu, coz dneska neni zase tak
exotickej format, nemeli mit zasadni problem.

Ale klidne muzeme hlasovat.