OT: generacni zmeny (bylo: Re: Vyucba elektroniky na Slovensku)

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Pondělí Únor 11 09:47:37 CET 2013


Mám syna vystudovaného elektrikáře a sice zná (nebo aspoň jako student 
znal) matiku okolo komprese zvuku a obrazu a dokonce ho to bavilo zatím 
co já jsem o Fourierově transformaci sice někde v matice taky slyšel, 
ale nikdo mi nevysvětlil k čemu by to mohlo být užitečné... ale kdyby mi 
měl v baráku zapojovat zásuvky, musel bych to po něm jít 2x 
zkontrolovat. Nejspíš dnes bude takových víc. Já jsem před VŠ dělal 
průmyslovku a vždycky jsem doma něco bastlil, zatím on dělal gympl, pro 
elektriku se rozhod jen proto že to dělám já a už ve druháku pochopil, 
že tímhle se živit nechce. Ale na škole s tímhle přístupem procházel 
naprosto bez problémů.
Anděl

Dne 11.2.2013 6:23, Glajc Pavel napsal(a):
> Kamarád dělá přísedícího u zkoušek z 50 a každou chvíli si stěžuje, jak je to hrozný s úrovní znalostí. Poslední dobou už pomalu kapituluje a trvá na tom, aby ti co projdou uměli zapojit prodlužovák a znali ohmův zákon. Ale to mi připadá opravdu strašný.
> Pavel Glajc
>
> ----- Původní zpráva -----
>> Odesilatel: Jirka<zaloha na volny.cz>
>> Příjemce: hw-list na list.hw.cz
>> Datum: 10.02.2013 23:15
>> Předmět: Re: OT: generacni zmeny (bylo: Re: Vyucba elektroniky na Slovensku)
>>
>> V tom se neshodneme...
>>
>> Určitě je řada encyklopedických znalostí, které není třeba memorovat. Na
>> druhou stranu jsou základní věci, bez kterých to prostě nejde. No a
>> takovou základní věcí je z mého pohledu pro elektronika (ne
>> elektrikáře...) třeba ta barva PEN vodiče...
>>
>> Že to Číňan prasí, je jedna věc, ale nepokládejme to za výchozí bod.
>>
>> S nutností syntetického (ale i analytického!) chápání samozřejmě souhlasím.
>>
>> ---
>> Jirka
>>
>>> Myslím, že dnes už není šance (ale hlavně ani důvod) učit studenty na
>>> průmyslovce barvy kabelů a tisíce dalších encyklopedických znalostí.
>>> Objem látky je tak šílený, že je především potřeba jim pevně vštípit
>>> pouze pár základních vztahů, ze kterých je vše ostatní odvozeno, a
>>> hlavně je naučit chápat souvislosti mezi různými částmi oboru nebo
>>> různými pohledy na tutéž věc. Když budou schopni širokého
>>> syntetického pohledu na věc, zbytek vždycky dohledají (což je
>>> samozřejmě také třeba je vehementně učit).
>>>
>>> Ono popravdě řečeno, kdo z nich bude vyrábět nebo opravovat
>>> prodlužku, když v prvním BauXX ji najde za 39 Kč? A i kdyby ji
>>> náhodou opravoval, bude mu znalost stejně naprosto na nic, protože
>>> Číňan v ní použil na kabely barvy, které mu zrovna zbyly z
>>> novoročního ohňostroje.
>>>
>>> Jakub Šerých
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list