Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Únor 10 21:33:34 CET 2013

> Ten odpor [v S tranzistora] je nejjednodušší způsob, jak zjistit parametry toho trafa.

Keby len to. Je to asi aj najjednoduchsi sposob ako obmedzit prud zo zdroja v pripade, ze sa obvod (mcu) riadiaci tranzistor zakucka; a tiez sa tak obmedzi maximalna energia ktora sa v takomto pripade vypluje do DUTu. Sa mi to zda ako dobry napad. Ja som ten odpor pchal za zdroj, ale tam je to asi zle.

> Máte pravdu, že zem skopu mezi odporem a DUT není dobře.

Ale nie, ja som len chcel povedat ze aj v takom pripade bude treba dat nejaky buffer medzi merany bod a ADC. Mozno to nie je (aj s ohladom na pritomnost delica) nevyhnutne, ale to asi zavisi aj od konkretneho ADC. Tie ADC v jednocipoch su vyhradne kapacitne successive-aproximation, a potrebuju nabit nejaku pomerne velku kapacitu v S&H, takze vyzaduju zdroj s relativne malou impedanciou, najma ak maju chodit na vysoke vzorkovacie rychlosti.

> Možná i proto
> je tam v naměřených hodnotách tolik šumu.

To neviem, mozno ani nie. Ten OWON som raz skusal a naozaj sa mi zdalo ze dost sumi on sam.

> Přechodové charakteristiky asi lépe počítat ne ? K čemu pak celá ta
> výpočetní technika.

Ide mi o ten pocit. Na tom ozajstnom curve traceri clovek tocil gombikmi a rovno videl, co sa deje. Alebo napriklad zohrieval DUT a videl, ako sa charakteristiky menia. To si vyzaduje takych najmenej 10, lepsie 20 merani za sekundu. Ak sa ma prevodova charakteristika pocitat z vystupnych, tak za tych 50ms treba stihnut aspon takych 10-20 merani nech tie krivky nie su prilis hranate; to uz zacina byt sibenicne.

Ja viem, ze to vsetko je robota a vsetko je o kompromisoch. Len predkladam nejake navrhy s tym, ze nebudem plakat ked budu "plenom" zamietnute... :-)

> K tomu AD převodníku - nebyly by lepší procesory třeba od AD ? Tam by ta
> technologie mohla být na lepší úrovni. I když bych si s tím zase takové
> starosti nedělal. 10 bitů je na plném rozsahu přesnost 0.1%. Tam se
> stejně nedostaneme.

To je v poriadku; moze to pokojne byt aj ten zasumeny 12-bitovy, resp. sa mozu robit tie opatrenia na znizenie sumu. Len na to upozornujem.

Podla mna slusnych 8 bitov moze stacit, ak sa urobi slusne analogova cast. PGA by bol velky bonus, najma ak by sa napr. analogova cast spravila tak, ze by chodila trebars do 100V, pricom vsak drviva vacsina praktickych merani je do 10V (podobne s prudom). Niektore externa ADC ho napriklad maju; aj niektore zabudovane ADC ho maju, ale treba si to dobre popozerat, ci to PGA nie je nejaky podvod ktory pri vyssich ziskoch neumerne zvysi sum, lebo aj take su.

> A pak potřebujeme nějakou tu konektivitu. Mě osobně
> by se líbila ta řada LPC11U2x od NXP. Levné a poměrně dostupné.

Toto je zase o kompromisoch. Mam obavy, ze ak to bude koncipovane pre zobrazovanie na PC, tak jednak budu remcat Linuxaci alebo Windouzaci, podla toho pre koho bude nasity soft; druhak sa obavam, ze to bude "gumene" (pomale v zmysle latencie medzi krutenim gombikom a zmenou na obrazovke - vid ten vylev o dva odseky vyssie). Mne by sa pacil standalone pristroj s nejakym displejikom; samozrejme konektivita tak ci tak musi byt; ale to zase lezie do penazi co to znevyhodnuje ako komunitny program; na tretej strane zase to je taky zaklad k akemusi miniosciloskopu.... No neviem.

wek