OT - Platebni karty a jsme zase na zacatku

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Únor 4 19:46:41 CET 2013

Ahoj,

tak jsem si pořídil novou platební kartu, taky s tím bezkontaktem. Ne
že bych to potřeboval, jen jsem byl zvědavý a platební kartu jsem
stejně chtěl měnit tak jako tak.

O kartu jsem si zažádal v bankovnictví na internetu, vyplnil tedy
dokumenty na webu. Karta mi přišla asi za 3 dny poštou v obyčejné
obálce, tedy ani ne doporučeně. Následně jsem ji aktivoval zase na
internetu v bankovnictví, kde jsem si zvolil PIN. Tím tedy došlo k
aktivaci a pokyny byly, že teď musím první transakci udělat na nějakém
online terminálu, ideálně v bankomatu. Pochopil jsem to tak, že tím
dojde k tomu, že se mnou vytvořený PIN ověří online proti bance a asi
se také z banky přenese do čipu na kartě.

Zajel jsem plný očekávání na pumpu, natankoval plnou a šel platit.
Tedy jsem zasunul :-) Terminál nahlásil chybu čtení karty. Druhý
pokus, vysunout, zasunout, zase chyba čtení karty. Ženská na to kouká,
já jsem chtěl už kartu vzít zpět a použít jinou, ale ona po ní rychle
sáhla a projela ji terminálem bokem - magneticky. Terminál ji přijal a
transakce okamžitě proběhla, zaplaceno, podepsal jsem účtenku. Když ji
měla v ruce, ještě se podívala na kontakty čipu a povídá: "Aha, vy
máte ty nové čipy, to naše terminály neumějí přečíst, my máme starší a
oni nám je nechtějí vyměnit, dokud ještě fungují. Tak budete muset
projíždět a podepisovat."

Takže jsem pak ještě šel do bankomatu, aby se to tam propojilo, tam
karta fungovala. Nicméně, co tedy chci říct - jsme opět na začátku. Je
fajn, že moje karta má bezkontaktní placení, které možná někdy
zkušebně využiju. Ale všude jinde budu jako mamlas podepisovat účtenky
a projíždět kartu magneticky :-))) Paráda :-))) Notabene když ta pumpa
je to hlavní, kde firemní kartou platím, jinak jedu všude na faktury
nebo online internetem.

Koukal jsem se pak doma, že ostatní mé karty mají 8 kontaktů, zatímco
tahle má kontaktů jen 6.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem