Vyhrivaci podkryvka oprava?

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Pondělí Únor 4 16:54:39 CET 2013

Dnes jsem mel trochu casu a stoural v subj.  Jelikoz v elektronice jiz neslo
nic noveho vycucet rozparal jsem samotnou deku a asi odhalil zahadu cele
konstrukce.
Topny kabel je vodici lanko z nejakeho plastu omotane topnym vodicem, (podle
barvy bych  typoval na manganin) to cele je v  plastove hadicce. Na ni je
veden druhy odporovy vodic a to cele v izolaci, nejspise silikon.
Pricemz 230V prochazi nejdrive jadrem, na konci kabelu je pak jadro spojeno
se "stinenim" pres diodu 1N4007 a proud se tak vraci topnym kabelem k
spinacimi tyristoru.
Zamer konstruktera zrejme byl jednoduchy, pokud se topny kabel nekde slusne
dostane se zaporna vlna na anodu tyristoru, projde dvojci diod a pomoci
tepla z R3,R5 roztavi tepelnou pojitku.
Nicmene me oba kabely maji , pravda mereno za studena slusny izolacni odpor.
Diody, podle diodoveho testu jsou take OK
Asi to budu muset promerit za tepla.

Ciprian