Nabijecka Li-xx

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Neděle Únor 3 13:33:25 CET 2013

Dne 3.2.2013 13:16, Pavel Hudecek napsal(a):
> From: "Admin HWnews" <hwnews na cncnet.info>
>
> No to já vím, ale prostě mi to přijde jako poslední možnost, kdyby to
> nešlo jinak. Mnohem víc by se mi líbilo, kdyby to bylo součástí
> regulátoru a ten by podle toho omezoval výkon.

no me tohle prijde jako prvni a v podstate jedina spolehliva moznost,
krome reglu co maji vstup na servisni konektor

> No to ovšem zas tak moc nevadí. Teplejší článek má prostě menší vnitřní
> odpor, takže napětí při zatížení samozřejmě víc klesá u studeného. Jenže
> pokud nedošel náboj, tak nižší napětí nevadí. Je-li náboj ve všech
> stejný, tak nic fatálního nehrozí.

Ale to samozrejme vadi. Jak jste prisel na to, ze te baterce nevadi
nizsi napeti? To myslite, ze muzete trapit nabitej zmrzlej clanek, treba
az do 1V (samozrejme uvadim jako extrem)?
U LiXX mate uvedeno koncove vybijeci napeti, nikde se nic nepise o tom
zda je dulezite jestli realne v te baterii je jeste nejaky vyuzitelny naboj.

> Jsou dvě koncepce napěťově balančního nabíjení:
> 1. Sériové napájení s proudovým a nepěťovým omezíním a paralelní
> omezovače u každého článku. Jednoduché, ale ke konci může v závislosti
> na dalších okolnostech i dost topit. Případně složitější modifikace, kdy
> se energie z omezování rekuperuje do zdroje, aby se využila pro další
> články.

ne, bezne normalni nabijece s balancerem rovnaji ty clanky prubezne - na
zadny clanek se na konci neceka - hned od zacatku se ty s vyssim napetim
pribrzduji

> Závěr: Zkusím to někdy postavit a uvidí se. Nakonec mi vyšlo, že to bude
> i levnější, než tradiční nabíječka stejné technologické úrovně. Proto mě
> zajímalo, zda na to není nějaký patent, který by bránil levné sériové
> vyrobě.

imho vyrobe nic branit nebude, ale to bude asi ten nejmensi problem -
proste resite problem na spatnem miste - je treba sledovat clanky pri
zatezi - to co jste do nich nabil nic nerika o tom co v nich skutecne je
- staci aby jeden z nich mel vetsi samovybijeni a nabil jste je den pred
litanim - pritom muze mit dokonce vetsi kapacitu nez ty ostatni