jednoduchsi regulovatelny zdroj

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Pátek Prosinec 27 00:57:13 CET 2013

Ak prudova limitacia, musi byt regulovatelna? Dlhe roky pouzivam v
bastkutiku zdroj 0-15V s pevnou prudovou poistkou 0,6A. Mam tam trafo,
usmernovac, filtracne kondiky. Referencny zdroj je TL431, za tym je
potenciometer, zapojeny ako zdroj 0-2,5V. Za tym je napatovy
zosilnovac s operakom (741, ze) a dvomi trandikmi v Darlingtone (BD135
a KD601 - mal som ho poruke aj s chladicom, v GM-ku budu mat radost).
Odpory v spatnej vazbe zosilnovaca su nastavene tak, aby pri 15V
vystupu davali 2,5V. Prudove obmedzenie je robene tak, ze v emitore
vykonoveho trandiky je odpor a na ten odpor (prechodom BE, kolektor
ide na bazu vykonaku) zaveseny maly tranzistor. Ak napatovy ubytok na
odpore presiahne prahove napatei tranzistora, zacne privierat vykonovy
tranzistor a nasava prudove obmedzenie. Nie je to presne ani pekne,
ale postacujuce.
Ak chces, nakreslim ti schemu, je to asi tucet suciastok.

Alebo potom nejake zapojenie s LM317, to je take pre deti.
http://www.belza.cz/pwrsply/317zdroj.htm
http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/VarReg1/VarReg1.html

Dňa 26. decembra 2013 23:41, balu na home <balu na k-net.fr> napísal/a: