RE: Magnetofonové pásky

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Prosinec 23 19:55:02 CET 2013

Kdysi v dobe rozkvetu pasku existovaly specialni izolepky prave na pasky. Byly tenoucke, se sirkou pasku a lepily se pouze ze zadni strany, takze pres hlavu jela paska primo. Ovsem dost pochybuju, ze by to bylo jeste dnes sehnatelne.

Co se tyka stran, zezadu hraje paska taky, ale protoze je magneticka vrstva od hlavy separovana tloustkou nosice, dojde k utlumu vysek. Pokud moje pamet  neklame je to okamzite jasne slyset, kdyz se paska zalozi opacne, nehlede na to, ze to pak hraje opacne, protoze se ke sterbine hlavy dostane druha strana pasky nez by mela.

Jakub Serych

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Alexandra Svobodová
Sent: Monday, December 23, 2013 7:08 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Magnetofonové pásky

Hezký večer,

    právě si tu hraji s dneska naježeným kotoučákem Tesla B4, který sice neměl být naježen, ale díky rychlosti rošťáků pošťáků to tak vyšlo, a poslouchám, co mám na starých a různě ukořištěných páskách. Některé jsou opačně navinuté, některé slepené izolačkou a tak podobně.

    Chci se zeptat, jestli lze pásek slepit nějak jinak než lepícím páskem nebo nemá smysl experimentovat a je lepší ten lepící opatřit? Zrovna jsem našla jeden pásek slepený izolačkou a mechanika jej neomylně přetrhla jako hada. Navíc to lepidlo slepilo několik závitů pod sebou...

    Jo a ještě jeden dotaz, pokud by byl pásek na cívce namotaný opačně, čili magnetickou páskou od hlavy, bude to nějak fungovat a nebo se pak pásek chová jako kus umělé hmoty a vůbec to nefunguje? A jak se dá nějak rozumně a, pokud lze, spolehlivě zjistit, která strana pásku je magnetická? Optický postup jsem našla, ale některé pásky jsou lesklé na straně stop a jiné přesně opačně, takže kdo ví. Nalezené pásky jsou v papírových krabičkách s nápisem Tesla Liberec, na cívkách je také napsáno Tesla, ale na jednom ze zaváděcích pasů byl nápis Agfa, ale ten pásek teďka nemohu najít.

    Děkuji za rady, Saša Svobodová

PS: Pokud někomu vrtá v hlavě, proč se 23. prosince zabývám starým magnetofonem, tak věřte, že po dnešním hledání prasklé trubky v podlaze a za kuchyňskou linkou, kteroužto bylo třeba celou, ale úplně celou, rozebrat a pak zase složit si prostě potřebuji psychicky odpočinout. Navíc vánočka zatím stále ještě kyne :-)

PPS: Nevím, jestli to je téma na označení OT, ale říkám si, že to je poctivý kus HW s velikým motorem a setrvačníkem a jediný SW v tom je ten pásek, případně "SWitch" na přepínání napětí sítě :-)