Magnetofonové pásky

Pondělí Prosinec 23 19:07:49 CET 2013

Hezký večer,

     právě si tu hraji s dneska naježeným kotoučákem Tesla B4, který
sice neměl být naježen, ale díky rychlosti rošťáků pošťáků to tak vyšlo,
a poslouchám, co mám na starých a různě ukořištěných páskách. Některé
jsou opačně navinuté, některé slepené izolačkou a tak podobně.

     Chci se zeptat, jestli lze pásek slepit nějak jinak než lepícím
páskem nebo nemá smysl experimentovat a je lepší ten lepící opatřit?
Zrovna jsem našla jeden pásek slepený izolačkou a mechanika jej neomylně
přetrhla jako hada. Navíc to lepidlo slepilo několik závitů pod sebou...

     Jo a ještě jeden dotaz, pokud by byl pásek na cívce namotaný
opačně, čili magnetickou páskou od hlavy, bude to nějak fungovat a nebo
se pak pásek chová jako kus umělé hmoty a vůbec to nefunguje? A jak se
dá nějak rozumně a, pokud lze, spolehlivě zjistit, která strana pásku je
magnetická? Optický postup jsem našla, ale některé pásky jsou lesklé na
straně stop a jiné přesně opačně, takže kdo ví. Nalezené pásky jsou v
papírových krabičkách s nápisem Tesla Liberec, na cívkách je také
napsáno Tesla, ale na jednom ze zaváděcích pasů byl nápis Agfa, ale ten
pásek teďka nemohu najít.

     Děkuji za rady, Saša Svobodová

PS: Pokud někomu vrtá v hlavě, proč se 23. prosince zabývám starým
magnetofonem, tak věřte, že po dnešním hledání prasklé trubky v podlaze
a za kuchyňskou linkou, kteroužto bylo třeba celou, ale úplně celou,
rozebrat a pak zase složit si prostě potřebuji psychicky odpočinout.
Navíc vánočka zatím stále ještě kyne :-)

PPS: Nevím, jestli to je téma na označení OT, ale říkám si, že to je
poctivý kus HW s velikým motorem a setrvačníkem a jediný SW v tom je ten
pásek, případně "SWitch" na přepínání napětí sítě :-)