Triakovy spinac

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Prosinec 15 22:53:28 CET 2013

Zdravim konferu a jdu s dotazem.
Muze mi prosim nekdo vysvetlit proc u optotriakoveho spinace, viz obrazek v priloze, je paralelne k triaku ta seriova kombinace R4 a C1?

To zapojeni jsem kdesi kdysi nasel, bezmyslenkovite realizoval a funguje radu let bez jedineho problemu. Ted bych ale totez chtel miniaturizovat a zejmena ten C1 neni uplny drobecek, tak by me zajimalo jakou to ma funkci, a jak se da pripadne hybat s hodnotami, aby se to zmensilo.

Je to jen odrusovaci prvek nebo to ma nejaky vliv na rozpinani triaku?

Diky moc za info, tryristory a triaky sly vzdy dost mimo mne....

Jakub Serych