Kvalita bilych LED

Pátek Srpen 16 14:16:05 CEST 2013

Zkusil bych jen tak z hecu ten "ubohy srážecí odpor"... Méně může být někdy více.

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of petrkubac
Sent: Friday, August 16, 2013 9:46 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Kvalita bilych LED

Vyrabim do domacnosti takove samo-domo LED panely na kterych je 36 bilych LED pouzivam tento typ
http://www.gme.cz/led-5mm-white-8500-15-100-p511-619

A mam nasledujici problem
Osadim panel a vse je OK, pak jej zapnu, LEDky mam zapojene 3 v serii a krmim je proudovym zdrojem nastavenym presne na 20 mA - zadny ubohy srazeci odpor jako cinani.

po 3-4 hodinach sviceni panel vypnu a vetsinou zjistim ze kolem 10% LEDek odeslo - coz se projevi tak ze dokud jsou teple ( 36 st mereno IR teplomerem ) sviti - ale pokud vychladnou na 20 st uz se nerozsviti.

Tak ty 3-4 vadne LED vymenim a zapnu panel znovu - pri druhem cyklu odejde jeste 1-2 a pak uz je vsechno OK.

Uz jsem takovych panelu vyrobil 6 tj. 220 LEDek a vychazi mi 10 - 15% zmetkovitost (??)

Je to normalni nebo je problem ve mne ?

Musim poznamenat, ze u poslednich 3 panelu jsem uz byl naprosto paranoidni a pajel a montoval jsem opatrneji nez delam CMOS logiku a procesory - vsechno uzemnene, vcetne mne a mikropajky teplota hrotu 350 - a zadna zmena.

Zdravi Petr Kubac

--
Internet Telefon Televize (http://www.802.cz)