Paralelni razeni MOSFETu v lin. rezimu

Čtvrtek Srpen 15 23:09:56 CEST 2013

Udělal jsem pár fotek, koukám že je to už 10 let v provozu. Odporové
(nerezové svářecí) dráty jsou vždycky tři nad sebou. Horní dva jsou
paralelně, v sérii s tím spodním. Pokud se proud zvětšuje, nejprve jsou
v provozu celé odpory (přes fety, které se po skupinách postupně
otvírají). Když jsou všechny skupiny fetů otevřené a proud má dál růst,
dalšími fety se zkratuje část odporu - myslím že ty horní dráty. Proto
jsou spodní víc vyhřáté. Když proud ještě nestačí, další fety otvírají
napřímo, bez odporu. Napětí max. 6V, proud (rychlovybíjení, řádově
minuty) 2400A a proud krátkodobý (max. 30s, test odolnosti článků) 6KA.
Při těch 6 KA už tam je obvykle pod 2V.
vaelektronik.cz/fotky/vyb6000.html
Pájení skutečně drží i u těch spodních vyhřátých drátů, i když už vypadá
strašně.
Anděl