[OT] Redukcni ventil CO2 - jednotky vystupniho tlaku

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Srpen 7 09:25:31 CEST 2013

V textu..

Radek Vicek

Dne 6.8.2013 21:38, Petr Labaj napsal(a):
> Dnes jsem se stal hrdym majitelem tlakove flasky na CO2 (stary
> snehovy hasicak).
hlavne aby to byla ta s tim kulatym zesilenym dnem a s tim zesilenym
hrdlem u ventilu - to jsou jedine flasky, ktere se daji bez problemu plnit

ja tuhle privezl z kovosrotu asi pet 2kg flasek ;-) mam ted nejak
preflaskovano

> Potreboval bych k nemu napojit redukcni ventil. Na Aukru je celkem
> dost redukcaku pro CO2 svarecky.
>
> Velka vetsina z nich ma ale merak pracovniho tlaku kalibrovany
> v jednotkach prutoku, tedy litrech/min, a nikoli v jednotkach tlaku.
> Verim a doufam, ze je to jen nejaky uzus, ktery vychazi ze svarecske
> historie, a ze je to jen jinak nakalibrovany vystupni tlak.

ano, je to manometr, ktery meri tlak pred kalibrovanou tryskou a cele to
je scejchovane a budik preznacenej na prutok, nicmene ja tomu moc
neverim, nejlepsi jsou budiky s tim kulickovym prutokomerem

> Je zde myslim dost lidi, kteri maji CO2 svarecku, tak se pro jistotu
> radeji ptam: je to skutecne tak, ze na beznem svarecskem redukcnim
> ventilu se da nastavit vystupni tlak v nejakem rozsahu treba 0.5-8 bar?
> A je treba nejak resit "kvalitu" toho redukcaku? Ma to nejake typicke
> problemy, na ktere je treba si pripadne dat pozor?
z tech levnych a zaplatitelnych je to vicemene vsechno na jedno brdo

jinak je treba si dat pozor - vetsina tehlech ventilu (co jsem videl ja
tak to delaly vsechny) podchazi .... tedy pokud je nechate delsi dobu
zavrene nejakym kohoutem na vystupni strane tak se vam to za redukcakem
natlakuje na pomerne slusnej tlak - proto to vzdycky pri vareni na
zacatku pufne - privodni hadice je slusnej objem

ale je mozne ze pro vasi aplikaci to nebude podstatne - u te svarecky to
pracuje v takovem dost blbem rezimu - stridaji se rezimy kdy na vystupu
je minimalni tlak a naopak kdy tam neni zadny odber

> A jeste dotaz ke "startu" ventilu: v ruznych navodech na webu je durazne
> varovani, ze pred pustenim hlavniho ventilu na lahvi je treba uplne otevrit
> redukcni ventil, tedy nastavit ho na max. vystupni tlak. U zadneho z redukcnich
> ventilu, ktere jsem dosud mel v ruce (potapecsky regulator, redukcak na vodu,
> redukcak na propan-butan) to nabylo treba. Je to u tech CO2 regulatoru
> opravdu tak nezbytne? Ja bych to asi nejak zvladal, ale nevim, jestli se na to
> muzu spolehnout treba u manzelky. A rad bych zaviral flasku lahvovym ventilem.

to je nejaka blbost ne? to bych se zblaznil kdybych musel na svarecce
pokazde prestelovat nastavenej tlak - navic nevim cemu by to tam melo
vadit - mel jsem ty ventily rozebrane - je tam pero, memebrana a
kuzelovej ventil

jen nevim jak to bude u vas fungovat pokud mate flasku se stoupaci
trubkou - pokud vam vleti tekutej CO2 do redukacku tak to bude asi
blbnout - vetsinou zamrzne ten ventilek (zalezi samozrejme na odberu) -
ja mam na svarovani vyhrivanej redukcak tak ja muzu svarovat i z
hasicaku, ale bez vyhrivani je to pakarna - to se musi kasicak davat
vzhuru nohama