[OT] Redukcni ventil CO2 - jednotky vystupniho tlaku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 6 21:38:09 CEST 2013

Dnes jsem se stal hrdym majitelem tlakove flasky na CO2 (stary
snehovy hasicak).
Potreboval bych k nemu napojit redukcni ventil. Na Aukru je celkem
dost redukcaku pro CO2 svarecky.

Velka vetsina z nich ma ale merak pracovniho tlaku kalibrovany
v jednotkach prutoku, tedy litrech/min, a nikoli v jednotkach tlaku.
Verim a doufam, ze je to jen nejaky uzus, ktery vychazi ze svarecske
historie, a ze je to jen jinak nakalibrovany vystupni tlak.

Je zde myslim dost lidi, kteri maji CO2 svarecku, tak se pro jistotu
radeji ptam: je to skutecne tak, ze na beznem svarecskem redukcnim
ventilu se da nastavit vystupni tlak v nejakem rozsahu treba 0.5-8 bar?
A je treba nejak resit "kvalitu" toho redukcaku? Ma to nejake typicke
problemy, na ktere je treba si pripadne dat pozor?

A jeste dotaz ke "startu" ventilu: v ruznych navodech na webu je durazne
varovani, ze pred pustenim hlavniho ventilu na lahvi je treba uplne otevrit
redukcni ventil, tedy nastavit ho na max. vystupni tlak. U zadneho z redukcnich
ventilu, ktere jsem dosud mel v ruce (potapecsky regulator, redukcak na vodu,
redukcak na propan-butan) to nabylo treba. Je to u tech CO2 regulatoru
opravdu tak nezbytne? Ja bych to asi nejak zvladal, ale nevim, jestli se na to
muzu spolehnout treba u manzelky. A rad bych zaviral flasku lahvovym ventilem.

Dekuji.
Petr Labaj