Bezpecnostni transformator

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Pátek Duben 26 12:26:34 CEST 2013

Dobrý den,
jako priklad jeden z prvnich nahodne vybranych obrazku z netu http://www.audioworks.cz/2612-large/digitech-ps200r-230-sitovy-adapter-pro-rp50-80-a-bp50-80.jpg
Zdroj je jako celek tr. ochrany II a je oznacen prislusnou znackou. Nic však neuvadi, ze vystup je SELV. Pokud by vystup tedy SELV nebyl, bylo by to pouze male funkcni napeti (FELV) a to by znamelo, ze zive casti nesmi byt pristupne dotyku a musi byt chraneny kryty, izolaci a podobne. Coz zjevne nejsou. Jak tedy k takovemu zdoji pristupovat? Je to SELV nebo není?
Dalsi otazkou je, zda v pripade, ze se o SELV jedna, se tento zdroj pouzije k napajeni zarizeni spojeneho se zemi. SELV byt spojen nesmi. Stane se z nej spojenim se zemi PELV?

EH

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Meduna
Sent: Friday, April 26, 2013 11:30 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Bezpecnostni transformator

Ted jiz nezbyva nez vysvetlit, proc si to tak myslite? Nejaky odkaz, dokument ...

BTW, abych urychlil dalsi ubirani tohoto vlakna, tak zminovane papiry jsou prave na zarizeni tridy II plus specifikace vystupniho obvodu. Tj. normalni testlab podle EN60950 na bezpecnost (+ EMC 61000-6-x podle urceni prostredi).

JM