WPA2 wifi Free

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Duben 24 16:34:26 CEST 2013

Dne 23.4.2013 21:53, Miroslav Draxal napsal(a):

> Tak moment, teď jsem vedle.
>
> Mam místnosti, kde mam wifi WPA2(pateřní). V jedné chci zpřístupnit
> WIFI free (v určité hodiny), bez "kabelu", čili musím nejdřív přijmout
> SSID xx WPA2, dekodovat, odvysílat SSIDyy FREE. Pokud budou na stejném
> kanále, neříkám že se tam nějak nesrovnají, ale určitě si budou nadávat.

Nadávat není to pravé slovo. Prostě na jednom kanále budou dvě sítě.
Kdysi jsem to testoval na stole, kde jsem měl 2x AP na stejném kanále s
jiným SSID a ničemu to nevadilo, snížení prostupnosti nebylo znát.
Určitě tam na fyzické vrstvě vznikají nějaké kolize, ale  vzhledem k
mnohem vyšší linkové rychlosti a nižšší rychlosti internetu to nebylo
pozorovatelné.
Nakonec si dejte vyskenovat wifi sítě ve větším městě - není žádná
vzácnost, že na 1 kanále je 10 a víc AP.
Já mám na střeše všesměr kvůli pokrytí pár klientů okolo a když dám scan
na tom AP najde mi to 138 sítí.  A máme 13 kanálů :-)
Ten režim repeater mám vyzkoušený v jedné lokalitě, kam jezdíme na
dovolenou a je tam velmi slabá wifi.
"Repeater to přijme" a s jiným SSID a WEP to na stejném kanále vysílá a
wifi je pak lokálně v místě kde potřebuji dostupná bez problémů.

Nakonec ta verze s dvěma AP na různých kanálech nebude z hlediska VF
také úplně bez problémů.
Uvažte, že to vysílá +20dBm a vedle je o 20 MHz "přijímač" s potřebnou
citlivostí cca - 60dBm
Na anténu se dostává signál neužitečný ( sice frekvenčně vedle ) ve
slušné palbě a pak užitečný dejme tomu o 60 dB slabší.
Vzhledem k tomu, že vstupy jsou širokopásmové a selektivita je daná
jedním směšovačem se někdy divím, že to vůbec funguje.
Zvlášť, když vidím ověšené stožárky místních providerů třeba s dvaceti
AP - některé těsně vedle sebe a se všesměrovými ant.
Odhadem je separace mezi nimi tak 20dB, možná míň.
I když je podle odezvy uživatelů pravda, že některým to spíš nefunguje
než funguje.