Zajimava zavada osciloskopu Hantek DSO5062B

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 22 14:10:55 CEST 2013

Právě na to rozšíření paměti jsem si při tom vzpomněl. Už tehdy mi bylo
jasné, že ten osciloskop by byl dražší, kdyby měl mít paměť menší, protože
jich tam z důvodu paralelismu bude hodně.

Ale Rigol za 7000 Kč to nemá, takže samozřejmé to není:-)

PH

From: "balu na home" <balu na k-net.fr>
praveze si myslim ze to je uz celkom samozrejme. Vsetko funguje masivne
paralelne, z prevodnika lezie povedzme 10Gsps/8 bitov. To sa rozdeli
napriklad na 8-16 paralelnych streamov (8 bitov x 8 streamov = 64 (128)
bitova zbernica) a uz sme na 1.25Gsps (625 HMz). Pouzivaju sa normalne
procesory a normalne pocitacove pamate.
Kedysi boli strasne drahe a par milionov extra pamatovych bodov stalo
tolko co cely osciloskop. Teraz to u niektorych vyrobcov stoji tolko
isto. Ale ked chcete rozsirit pamat na dvojnasobok (pytali si za to vyse
12k Eur) dostali sme od Tektronixu len aktivacny softwarovy kod.
Keby na tu extra pamat neboli naklady par eur tak ju tam uz od vyroby
nedavaju. A lacne pamate su klasicke pocitacove moduly.
To iste so spracovanim priebehov. 8 jadrovy procesor dokaze velmi vela.