Asi vyreseno Re: Magneticka boure - seknute MCU?

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Duben 22 10:10:36 CEST 2013

Vcera jsem delal vecer analyzu dat z DB, jelikoz vcera doslo k tem
zasekum celkem 4x.

Prvni zjisteni bylo, ze nedochazi k resetu MCU - proste procak jede bez
ohledu na to co se deje kolem. To vyslo z toho, ze nedoslo k
inicializaci nekterych pracovnich registru.

Takze chyba musela byt ve FW - uz jsem psal na pocatku, ze hlavni
regulacni zalezitosti jsou pomerne dlouho stabilni a fungovalo to az do
minuleho tydne dobre.
Hledal jsem co se tedy zmenilo a take kde ve FW mam neco, co dokaze v
podstate okamzite odstavit menic a shodit PWM na nulu.
Je tam jen jedno misto, ktere odstavuje menic v okamziku, kdy je rozdil
mezi napetim panelu a baterie maly a v podstate by nemelo smysl dal
kmitat menicem. Ten rozdil je nastaven na cca 0.7V nad hodnotu napeti
baterie. Vzhledem k napeti baterie maximalne 14.2V a se muze zdat, ze je
tam dostatecne rezerva u panelu s Umppt 18V.
To co se zmenilo od minuleho tydne je teplota - vysoka teplota panelu
snizuje ucinnost a i napeti MPPT - rizeni se snazi vyhledavat maximalni
vykon a klouze po tom kolenu kde se lomi VA krivka panelu - tim jak se
snizilo Umppt tak regulacni smycka zatizi panel az tak, ze napeti klesne
pod tu vypinaci uroven a dojde k okamzitemu odstaveni menice.

Dokud mrzlo nebo aspon bylo chladno tak problem nenastaval i v pripade,
ze Slunce svitilo na plny vykon.

Tu ochranu jsem poupravil tak uvidime dneska jak se to s tim popere...

Radek Vicek