Energetickas obestacnost? Video Re: Podnikani CEZ

Milan B. milan na bastl.sk
Čtvrtek Duben 18 08:55:40 CEST 2013

On 18. 4. 2013 4:29, Petr Labaj wrote:
> Tak ja si to tom myslim, ze mi to v mnoha vecech otevrelo oci.

Kedysi som v Ucitelskych novinach cital clanocek, ze sovietski vedci
vyvinuli pristroj, v ktorom dosiahli teplotu nizsiu ako absolutna nula.

To bolo smiechu. Prekonal to snad len clanok o osemvybojovom agregovanom
mikropocitaci na baze BIS-MOP.

A ajhla - niekedy vlani sa objavila sprava, ze Stefan Braun a kolektiv z
Mnichovskej univerzity teplotu nizsiu ako  absolutna nula dosiahli
(http://www.sciencemag.org/content/339/6115/52). A to vraj nejako tak,
ze to prudko zohriali na teplotu vyssiu ako nekonecnu, ci ako. A nielen
to, ze vraj take nieco odobne je zname uz 60 rokov.

Pekna debata o tom je na
http://www.tyzden.sk/lampa/lampa-fyzika-08-01.html a pokracovanie na
http://www.tyzden.sk/lampa/lampa-co-je-najnizsia-teplota-2.html

Takze tymto sa ospravedlnujem sovietskym vedcom a ciastocne aj
Ucitelskym novinam (tie vyboje este potrebuju objasnenie).

Posmievat sa niecomu, co presahuje nase poznanie, vedomosti alebo
schopnosti je jednoduche. Tym nechcem povedat, ze kazda informacia
zverejnena na internete je pravdiva, tych je okolo 0.001 percenta
(optimisticky odhad). Ale niekedy moze ist o informaciu s pravdivym
jadrom, zjednodusenu a prefiltrovanu cez desat hlupakov a dalsimi
hlupakmi sirenu a propagovanu.

-m-

PS. Odkazovane video som nevidel a vidiet nemienim.