Ochrana I/O jak spravne resit?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Duben 15 21:57:39 CEST 2013

> Mam presne stejny dojem, jak rikate podobna uloha je vice mene
> standardni uloha,kterou resi stovny a tisice vyvojaru. Ocekaval bych u
> kazdeho druheho vyrobce podrobne vypracovanou appnote v kere by
> rozebral doporucena zapojeni pro ruzne stupne odolnosti.
> Samozrejme i me jako stovky jinych napadne, pouzit optron, pri 8 takto
> resenych I/O osazenymi H11L1 bude spotreba  8 optronu 12.8mA a pak se
> budeme placat po zadech, kterak 32bit MCU za optrony zere jen
> 8mA :-).

	A kdyz se to nepochopi, tak to ve vysledku bude horsi nez dobre
navrzene zarizeni bez tech optronu. Pokud neni duvod ke galvanickemu
oddeleni obvodu a tim padem k pouziti optronu, tak jsou to typicka
kurvitka.Nastesti se tato zavada celkem dobre diagnostikuje. Horsi jsou
optrony v linearnim rezimu. Optron neni vselek, pokud to ma byt idioten
sichr tak se stejne na jeho vstupech musi delat ochrana proti jeho
postupne likvidaci a jsme opet v kvadrature kruhu. Ty appnote proste
nejsou o tom jak ochranit vstup procesoru xyz ale je to proste klasicka
teorie obvodu, resp. zpracovani signalu. Je to o pozadovanych odezvach v
casove oblasti, normalizaci signalovych urovni atd. Ten zde zminovany
Whirpool je hezka ukazka toho jak se da ze signalem pracovat, aby se z
neho odstranily rychlejsi deje nez me zajimaji, signal se orezal na
zpracovatelnou uroven,...

	Radek (benedikt2hw.cz)