Re: call-back propojovací automat na hovory

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 12 12:47:51 CEST 2013


No ten call-back VoIP operator vi, jake je Vase cislo. Protoze na neho volal.
Ale ten dalsi stupen v retezci (napr. O2, v jehoz siti bude cilova stanice, a do
jehoz site ten VoIP operator zavolal) proste nepripusti nastaveni odchoziho
cisla z jineho rozsahu, nez patri tomu VoIP operatorovi.

Pokud by to pripustil, tak by mohla nastat modelava situace, ze do site O2
vola nejaky VoIP operator, pricemz jako odchozi cislo ma nastaveno cislo
z rozsahu O2. A to by se zrejme tomu O2, CTU a ani mne moc nelibilo.

PL
  From: Jiří Němec 
  To: HW-news 
  Sent: Friday, April 12, 2013 12:37 PM
  Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory


  Bude to normální CLIP, je to bude nějak legislativně omezeno abyste nevolali z libovolného vymyšleného čísla. Většinou je nutné nějakým způsobem ověřit že je to číslo opravdu vaše, u Voocallu a Odorika mi myslím přišly sms a opsal jsem z nich kód, u Mikrotechu jsem snad slyšel o nějakém dopise s podpisem, ale to je už opravdu dávno a jak to mají teď opravdu nevím.
  Pro ty VOIP operátory to asi nebyla sranda, O2 tím za použití ČTU tahal informace o konkrétních technických řešeních, myslím na Odorik fóru kolem toho byla docela zajímavá diskuze.


  S pozdravem
  Jiří Němec



  Dne 12. dubna 2013 12:08 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):

    Jak se resi to, aby odchozi cislo bylo to mobilni?
    V ramci SIP-SIP si jiste muzu delat celkem co chci, ale pokud je tam prechod SIP-bezny operator,
    tak ten predpokladam nedovoli nastavit jako odchozi cislo takove, ktere nepatri do rozsahu toho
    VoIP operatora.
    Nebo uz se dneska kasle i na ta nejzakladnejsi pravidla?

    PL
      ----- Original Message ----- 
      From: Jiří Němec 
      To: HW-news 
      Sent: Friday, April 12, 2013 11:48 AM
      Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory


      A od toho tu je callback, který se tu řeší. Nějakým způsobem inicializujete spojení (Internet, SMS, speciální tel. číslo přiřazené kontaktu) a VOIP operátor zavolá vám, jak to zvednete tak zavolá na volané číslo. Platíte dvojnásobek, dnes tedy 1+1 Kč, koncem roku 0,5 + 0,5. Bez paušálu, tarifikace 1+1s a ideální je k tomu VF tarif Odepiš a Android telefon vybaven příslušnou inicializační aplikací. Volá se po GSM síti, takže kvalita i energetická úspornost telefonu je normální, jako odchozí číslo je nastaveno vaše mobilní číslo, takže příchozí hovory jdou mimo VOIP operátora. 


      Doma mám SIP telefony a na mobilech callback. Jistě pro firmu je callback nesmysl, ale firmám naši operátoři nabízí běžně volání za korunu. Pokud nemáte přístup k firemnímu tarifu a nechcete řešit šedivky, pak je pro běžného uživatele VOIP velice výhodný. Samozřejmě pokud měsíčně provoláte různým lidem nějakých 12 hodin, pak se ten flat opravdu vyplatí.  


      Jako u nás doma možná 12 hodin padne i jen za 1 týden, ale to se volá po příbuzenstvu v rámci jednoho VOIP operátora zdarma. Ty Cisco SIP telefony mají naprosto skvělý hlasitý odposlech, mluvím do zdi na druhé straně místnosti a stále mi je rozumět (výborné při vaření). Člověk pak už ani nemá potřebu vykecávat se do mobilu.


      S pozdravem
      Jiří Němec
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20130412/aa5ff57e/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list