Rekuperace u lokomotiv
gatilo
gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Duben 11 16:16:21 CEST 2013
11.4.2013, 16:12:46
Rekuperaci udajne tez pouzivaji prazske tramvaje, alespon na nekterych
usecich, treba na Barandov. Prirozene, ze jen tehdy, kdyz je v danem
useku jina tramvaj, ktera spotrebovava. Kdyz tam neni, brzdny vykon
jde do odporu. Jen nevim, jestli toto dela vlastni tramvaj, nebo
prislusna usekova menirna.
S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
Alexandra Svobodová napsal:
> Hezké odpoledne,
> rekuperace je na některých tratích již i povolená, ale určitě to
> nebude vždy a všude. Hlavním problém je v trakčních měnírnách, protože
> ty staré to jaksi neumějí a prý se mohou i poškodit. Nové už to umět
> mohou, mají jiné usměrňovače. U trakčních transformoven střídavé trakce
> je problém s tím, že pokud začne vlak brzdit rekuperací, tak je to, jak
> tu již někdo zmínil, jako když během několika sekund začne pracovat
> menší elektrárna, ale zase během chvilku přestane. To nemají správci
> energetické soustavy rádi ;-)
> Protože se po našich tratích prohání dneska kde co s kolama a
> sběrači, tak jsou už i nová návěstidla pro elektrický provoz, která
> většinou rekuperaci zakazují, ale dole na jihu jsou oblasti, kde se
> rekuperovat smí.
> Pro ty co se bojí že vlak nezabrzdí, tak každý vlak má minimálně
> dvě brzdy, jedna je vzduchová a druhá je mechanická. Novější lokomotivy
> mají ještě elektro-dynamickou brzdu(EDB) různé konstrukce. Většinou
> brzdí "do odporů" ale některé umějí i tu rekuperaci. A ta pak musí umět
> brzdit i do odporů, režim se přepíná.
> Někdo tu ještě narážel na "Adélku" což je taková ta maličká mašinka
> pro posunování v depu, vypadá spíše jako hračka, ale je to dříč. Tak ta
> má klasický spalovací motor (prý z traktoru Zetor), veliké baterie a
> elektrický motor. Je to klasický dieselelektrický pohon s tím rozdílem,
> že když jezdí uvnitř budovy, tak se diesel vypne a jezdí se na baterie.
> Pohříchu to často nedělají, protože ona na baterie jede jen 5 km/h a to
> je docela málo. Na dieselový motor udělá kilometrů za hodinu jednou
> tolik :-) Část lidí je pomlouvá, že to je slabé a kdesi cosi, ale viděla
> jsem na vlastní oči, jak táhne dvě až tři lokomotivy. Což může být až
> kolem 300 tun.
> Saša Svobodová
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list