OT - Prispevek na solary

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 11 15:51:47 CEST 2013

ZprávaVsechny moderni lokomotivy rekuperaci umoznuji, vetsinou ve vsech systemech.
Ale ne ve vsech napajecich systemech se pak realne pouziva.

Nejbeznejsi 3 systemy:
- 3 kV, 0 Hz
Pouzivana v casti CR i SR, rekuperace se vetsinou vyuziva.
- 15 kV, 16.7 Hz
Pouzivana v "zapadni" Evrope, rekuperace se vyuziva.
- 25 kV, 50 Hz
Pouzivana v casti CR i SR, rekuperace se nevyuziva, protoze tato sit je transformatory
spojena se siti CEZ a tok energie by mohl byt opacny, coz je nezadouci.

O bezpecnost se opravdu neni treba bat. ;-)
Lokomotiva ma brzdove odpory, takze kdyby nemohla rekuperovat (tj. kdyz napeti
v rekuperacnim rezimu vyleze prilis vysoko, napr. na siti 3 kV dojde k odpojeni
pri napeti 3.4-3.5 kV), tak se proste pripoji brzdove odpory.

PL
  ----- Original Message -----
  From: Cihak na dkv.cd.cz
  To: hw-list na list.hw.cz
  Sent: Thursday, April 11, 2013 11:28 AM
  Subject: RE: OT - Prispevek na solary

  No já nevím, jste si JISTÝ že někde opravdu ve větším měřítku rekuperaci využívají ?  Já nikdy o ničem takovém neslyšel (netvrdím že je to nemožné).

  Pokud já vím, tak rekuperace se k brždění nepoužívá z bezpečnostních důvodů. Je to proto, že není možné ZAJISTIT ve chvíli, kdy jeden vlak bude chtít brzdit odpovídající odběr dalších vlaků (lokomotiv). Představte si že bude strojvedoucí chtít zastavit a ono nic protože pro jím vyrobenou elektřinu zrovna není odběr. Pokud vím NIKDY se neuvažovalo o dodávkách této elektřiny do veřejné sítě. Pro to by se musely postavit nové měnírny které by to umožnily. Nejsem ekonom, ale ekonomická návratnost takové investice by mě opravdu překvapila. A otázka je jak by se na to tvářili energetici. Uvědomte si že taková lokomotiva může hravě brzdit výkonem přes 10MW a tento výkon začne do sítě dodávat během 1s.

  Na druhé straně byla by to ekologická elektřina a třeba by káply dotace :-)))

      Martin.