<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD><TITLE>Zpráva</TITLE>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.19412">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">Vsechny moderni lokomotivy rekuperaci
umoznuji, vetsinou ve vsech systemech.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">Ale ne ve vsech napajecich systemech se pak
realne pouziva.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE"></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">Nejbeznejsi 3 systemy:</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">- 3 kV, 0 Hz</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">Pouzivana v casti CR i SR, rekuperace se
vetsinou vyuziva.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">- 15 kV, 16.7 Hz</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">Pouzivana v "zapadni" Evrope, rekuperace se
vyuziva.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">- 25 kV, 50 Hz</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">Pouzivana v casti CR i SR, rekuperace se
nevyuziva, protoze tato sit je transformatory</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">spojena se siti CEZ a tok energie by mohl
byt opacny, coz je nezadouci.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE"></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">O bezpecnost se opravdu neni treba bat.
;-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">Lokomotiva ma brzdove odpory, takze kdyby
nemohla rekuperovat (tj. kdyz napeti</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">v rekuperacnim rezimu vyleze prilis vysoko,
napr. na siti 3 kV dojde k odpojeni</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">pri napeti 3.4-3.5 kV), tak se proste pripoji
brzdove odpory.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE"></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face="Arial CE">PL</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=Cihak@dkv.cd.cz href="mailto:Cihak@dkv.cd.cz">Cihak@dkv.cd.cz</A>
</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Thursday, April 11, 2013 11:28
AM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> RE: OT - Prispevek na
solary</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>No
já nevím, jste si JISTÝ že někde opravdu ve větším měřítku rekuperaci
využívají ? Já nikdy o ničem takovém neslyšel (netvrdím že je to
nemožné).</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013></SPAN></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013>Pokud já vím, tak rekuperace se k
brždění nepoužívá z bezpečnostních důvodů. Je to proto, že není
možné ZAJISTIT ve chvíli, kdy jeden vlak bude chtít brzdit odpovídající odběr
dalších vlaků (lokomotiv). Představte si že bude strojvedoucí chtít zastavit a
ono nic protože pro jím vyrobenou elektřinu zrovna není odběr. Pokud vím NIKDY
se neuvažovalo o dodávkách této elektřiny do veřejné sítě. Pro to by se musely
postavit nové měnírny které by to umožnily. Nejsem ekonom, ale ekonomická
návratnost takové investice by mě opravdu překvapila. A otázka je jak by
se na to tvářili energetici. Uvědomte si že taková lokomotiva může hravě
brzdit výkonem přes 10MW a tento výkon začne do sítě dodávat během
1s.</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013></SPAN></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN class=288530709-11042013>Na
druhé straně byla by to ekologická elektřina a třeba by káply dotace
:-)))</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013></SPAN></FONT> </DIV>
<DIV><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial><SPAN
class=288530709-11042013> Martin.</SPAN></FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px"
dir=ltr>
<DIV></DIV>
<DIV dir=ltr lang=cs class=OutlookMessageHeader align=left><FONT size=2
face=Tahoma>-----Original Message-----<BR><B>From:</B>
hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf
Of </B>Juraj Michálek<BR><B>Sent:</B> Thursday, April 11, 2013 10:55
AM<BR><B>To:</B> HW-news<BR><B>Subject:</B> Re: OT - Prispevek na
solary<BR><BR></FONT></DIV>
<DIV dir=ltr>Je to pravda, rekuperacia od el. lokomotiv je zakazana.
Technickym dovodom je pouzitie prevodnych transformatorov pri prevode
verejna siet/trolejove vedenie. V zapadnych krajinach pouzivali a pouzivaju
vlastnu, oddelenu siet napajanu menicmi na f 16 cosi Hz, cize na rekuperaciu
su schopny rychlo reagovat.<BR></DIV>
<DIV class=gmail_extra><FONT color=#0000ff size=2 face=Arial></FONT><FONT
color=#0000ff size=2 face=Arial></FONT><BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>2013/4/11 Jakub Ladman <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:ladmanj@volny.cz"
target=_blank>ladmanj@volny.cz</A>></SPAN><BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>Nevim jestli se neco nezmenilo za posledni cca dva roky,
ale predtim byla<BR>rekuperace na ceskycha slovenskych drahach
zakazana.<BR><BR>A to zakazana ze strany provozovatelu elektrorozvodnych
siti, kvuli tomu ze<BR>nahodne se objevivsi MW elektrarna uprostred site
by byla pro sit problem.<BR><BR>V nemecku tusim rekuperuji, protoze
zeleznice ma svoji vlastni<BR>elektrorozvodnou sit, takze se energie
dostane driv k jine, tahnouci<BR>lokomotive, nez do verejne
site.<BR><BR>Ale priznavam, ze zprava je od agentury JPP<BR><BR>J
Ladman<BR></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></BLOCKQUOTE>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>